Dråpene klamrer seg fast!

Det har ikke regnet i dag, men dråpene henger, eller ligger på naturen der det er skygge. For solen har til tider vært fremme og litt vind har vi også hatt. Men det er tydelig at fuktigheten blir liggende en stund nå..For regn, det hadde vi i natt.  Turen min gikk i dag ned til fjorden ved ...

Tre små dverger på toppen av Tofteåsen!

Det var en flott tur opp til Tofteåsen her på Hurumlandet i går. Jeg viste dere masse fine bilder fra turen igår. Som du kan se HER.... MEN jeg hadde jo også med meg tre fotomodeller! Nemlig mine tre dvergpinschere i mitt hjerte, Jayli, Zevs og Cessy!  De måtte også jobbe litt. For er ...

Hva er det de har funnet nå da!?

Har man hund, så vet man at de kan finne de utroligste ting.. Enda verre blir det om det er noen "matvrak" hunder.. De finner altså alt som lukter mat, og ting det har vært mat i.. Plast, embalasje, kartonger, ja alt blir funnet av gode hunde neser... Så på turen i dag fant de noe som nok var li...

Jeg er havren, hvilket nek er du?!

Gikk en tur til "jordet" i dag. Der var det begynt å modnes med havre. Noen steder står tydeligvis for mye i skyggen, for der var det grønne stilker. Men ellers var jordet flott og gult.. Eller lysebrunt..Hvilken farge har egentlig havren?  Jaja..Det er ihvertfall ikke til å komme unna at n...

Bli med en tur i skogen da vell!

Det er deilig å komme seg ut på tur! Det var opphold i dag, men regnet ligger å truer i horisonten. Det ble en tur ned i skogen ved Brinkeli kiosken. Der er det ofte mye dyreliv, og jeg håpet å få et lite gjensyn med rådyrene, eller elgen!  Men neida..De var nok rundt oss, for hundene var s...

Bli med en tur langs fjorden her på Hurumlandet! Del 2.

I dag ble det ikke tur langs fjorden, så disse bildene er fra gårsdagens tur fra havna i Sagenedalen og til Tyskerstranda. Det er en kort tur, men jeg bruker god tid og koser meg med naturen, lukter og fotografering.  Vil du se del 1 kan du trykke HER. Det er så mye vakkert å se når man går...

Litt av hvert, rådyr og dråper!

Var så heldig å treffe på to rådyr på turen i skogen i dag. Det begynte raskt å regne, og var lite turgåere ute i dag. Så rett ved stien, eller kjerreveien, så begynte hundene å dra og snuse i lufta..De jaktet...og jo nærmere vi kom, jo mer lyd kom det ut av dem.. Plutselig ser jeg to rådyr som ...

Vannliljer, et vakkert tjern og mine fotogene hunder!

Vannliljer i to forskjellige utgaver i samme tjern har jeg aldri sett før. Det har enten vært gule, eller hvite. Her fikk jeg servert begge to i skjønn forening..Hele tjernet var dekket med disse vakre bladene og blomstene til vannliljen.. Det var ikke sti hele veien rundt vannet, men man kom ne...

Hundene koste seg på tur med gode venner!

Her om dagen tok vi turen ut til Østnestangen fyr på Hurumlandet. Det er en flott tur og herlig å komme ut til selve fyret. Der kan man gå en annen vei tilbake, så det blir en runde. Men vi går samme vei tilbake fordi det er en veldig bratt klatre etappe vi vil unngå.  Denne dagen hadd...

Sommer idyll ved Røskestadvannet i Hurum!

Ny dag med sommer og sol! Ja litt skyet, og litt vind har det vært, men så lenge man kan gå med shorts og t-shorte, ja da er det sommer! I dag gikk turen til Røskestadvannet. Det er idyllisk der, og vannet kjentes heller ikke så kaldt ut, men bade..Nei takk!  Så varmt var det ikke, at jeg m...

Ut på tur med tre små dverger!!

Det er sol og det er sommer! Ihvertfall her på Hurumlandet! Turen i går gikk til "uglevika" som jeg kaller den. Aner ikke hva den heter, eller om den har noe navn. Det er på Røskestadvannet og Bjørn mente det var en del av Langevann. Men det spiller ingen rolle for meg.  Turen er akkurat pa...

Skal det være et blåbær??

Vi tok oss en tur i skogen i dag, og jammen fant jeg ferdig modnet blåbær! Det er store variasjoner på hvor langt de er kommet, men så blå og fine bær har jeg jammen ikke sett før i dag!  Det var også tyttebær som var på vei, og noen steder var de fortsatt blomst..Det er utrolig hvor fort d...

Hundene liker seg godt ved sjøen!

Vi har vært en tur ved sjøen i dag også. Men disse bildene er tatt fra to andre turer denne uken. Noen fra samme sted vi var i dag, og noen av bildene er fra havna ved Tyskerstranda. Oslofjorden i bakgrunn, for vi befinner oss på Hurumlandet, nærmere bestemt på Tofte.  Hundene liker seg på ...

Vi koste oss på tur til Langevann i Hurum!

Obs: Et lite krabbe edderkopp bildet er å finne blant bildene! Men den er bare søt! og sitter så fint høyt oppe på en pinne! Man ser den bare bakfra, men for dere som har veldig edderkopp fobi, så bør dere kanskje la være å se over bildene..  Men alle dyr og mennesker koste seg her på Hurum...

Naturen som ble "fanget" på turen i dag!

En herlig og varm dag. Sol fra morgenen av, men det skyet til og kom litt "solregn" ut på dagen..Det var etter min tur i dag, så det gjorde ingenting. Døra har stått oppe her i hele dag, DA er det sommer!  Her kommer et litt mer fargerikt og friskt innlegg en disse krypdyrene jeg la ut...

Strandnelliken pryder svabergene her på Hurumlandet! /Hund og naturbilder

En tur langs kysten her på Hurum vil gi deg et vakkert syn! Ihvertfall om du liker Strandnelliken.. For den vokser villig opp rundt omkring på svabergene. Disse bildene er tatt på strekningen Havna til Tyskerstanda.  For en som syns denne blomsten er vakker, er det ikke lett å gå tur n...

En herlig tur til Tofteåsen på Hurumlandet! / Hund og naturbilder.

Her om dagen tok jeg turen opp på Tofteåsen igjen. Nå er det lenge siden jeg har vært her, for bena har ikke vært helt gode. Det er litt ulent terreng, og endel oppover og dermed også nedover bakker.  På vinteren, høst og vår, er det også litt skummelt på svabergene, da det kan bli veldig g...

Grunnen til at vi har båndtvang! / Natur og hundebilder

I dag ble dagen flott! Det begynte med tett tåke og grått ute. Det hadde regnet i natt og alt var vått.. Men jeg var glad for at det ikke regnet. Jeg så at det begynte å lysne litt ute i fjorden, og det var ikke kaldt.  Så i dag gikk jeg tur i bare t-skjorte og tynn bukse. Det er det s...

Man må feire dagen akkurat som man vil... /Hund og naturbilder

God morgen alle sammen! Da var den store nasjonaldagen over. 17-mai er gått over i 18 mai! Sikkert mange slitne og utmattede mennesker rundt omkring. Da kan jeg være glad for at dagen ble som en vanlig dag, med islag av god mat og kos.  Ja for jeg hadde en topp dag..Uten de store utskeiels...

"Kakefatet" er klart til 17-mai!! Holder med regn nå.. / Naturbilder

Det regner, og det regner..Det blir fine dråper, men jeg tenker på alle dere som skal ut å feire 17 mai i morgen. Det er ikke noe gøy når himmelen har åpnet sine sluser på full styrke.. Håper det regner fra seg, og at dere alle får opphold på selve dagen.. Jeg tenkte meg kanskje ned til Tofte fo...

Stakkars alle blomstene der ute! De fikk en uventet vinterdag! / Naturbilder

Ja som dere ser av bildene her, så snødde det ganske mye i dag. Hovedveien var bar, men oppover i åsen var det masse snø. Det la seg på plener og hustak! Ja vi vasset i snø deler av turen i dag.  Men da jeg kom hjem fra tur, ja da sluttet det å snø, og begynte å gå over i regn. Så regn...

En herlig dag ved sjøen! / Natur og hundebilder

En helt herlig dag! Sol og varme! Nesten som en sommer dag i dag også.. Var jo det samme i går, så nå er vi veldig heldig her ute på Hurumlandet! Det er best å nyte det mens man kan, for man vet aldri når det snur..  Men jeg gikk jo alt for langt i går. Så i dag måtte jeg begrense meg, jeg ...

Sol, blå himmel og det er vår! / hund og naturbilder

I dag gikk turen til Ramsvik på Hurumlandet. Det er en fin runde på rundt 5-6 km. og man går store deler av turen langs sjøen. Men noe går også inn i hyttefeltet og i nabolaget mitt. Men jeg brukte litt tid nede ved sjøen på et svaberg. Ingen badegjester enda, så da har vi stedet for oss selv.. ...

En Sitronsommerfugl måtte bøte med livet... / Naturbilder

En vårlig dag her på Hurumlandet.. Sol og litt varme. Det blåste og var kaldt innover i skogen, men solen varmet godt der den kom til. Vi gikk en tur innover ved Røskestadvannet i dag. Prøvde en ny sti, så turen ble litt i lengste laget for mine føtter.  Men da vi var på vei tilbake, v...

Hvitveishundene mine!

God morgen alle sammen!  I dag er det en strålende fin dag! Solen skinner fra en knall blå himmel igjen, og det virket varmt da jeg slapp ut hundene. Det begynte jo i går kveld å lysne, og jeg så solen skinne allerede da. Så jeg håpet jo at dagen skulle bli akkurat slik som nå!  Det g...

Bli med en tur rundt ved Røskestad vannet i Hurum/ Hund og naturbilder

En nydelig dag! Solen har varmet... Men her oppe ved Røskestad vannet er det alltid litt kaldt.. Jeg gikk runden opp i skogen, også ned til vannet. Bortover langs veien og ned til en rasteplass.  Det er nydelig å gå langs vannet nå, snøen ligger noen steder, og sanden hadde fortsatt stedvis...

Hjemme igjen etter en bobiltur til Telemark kanalcamping! / Hund og naturbilder

Dette ble en annerledes påske en vi er vant til. De siste årene har vi dratt til fjells, selv om jeg ikke er det spor glad i snø! Men vi hadde vogn med spikertelt stående på Haglebu, Flenta camping, og da måtte den jo brukes.  I år sa jeg til mannen at jeg ville ikke til fjells! Jeg ville l...

Høy kosefaktor! /Hundebilder

Her koser vi oss! Det er høy kosefaktor på campingferie! Vi har tid nok, og hundene er tett på oss hele tiden. Her er det ingen som kan gjemme seg på rommet...Vi har kun et rom! Men når været tillater det, så er vi mye ute!  Nå skal det sies at vi ikke er så veldig glad i sånn sleiking i an...

Plutselig dukket det opp en Bever! / Naturbilder

God morgen fra campingen!  Ja det ble en ganske tidlig morgen da Cessy, den ene hunden ikke ville sove mer..Hun begynte før det var lyst ute, men vi klarte å ligge til kl 0630, da var det bare å stå opp!  Det er litt sånn hver gang vi begynner campingen, for det er ukjent og mange lyd...

Påsketur til Telemark kanalcamping! /Natur og hundebilder

Dagen har gått så alt for fort, og nettet her på campingen er veldig ustabilt..Vi har Ice.net..men det funker veldig dårlig, og vanskelig å få inn noe nett.. Så vi bruker campingen sitt, og det er mange her...og sikkert mange på nett.. Men her kommer en liten oppdatering fra dagen vår på camping...

Strandliv i påsken! / Natur og hundebilder

Litt bilder fra kyststien ved Tyskerstranda her i Tofte. Påsken MÅ ikke være fjell og snø..Det kan også var sjø og strand! Ikke badetemperatur, men varmt og godt var det i dag. Blåste litt, men ikke så alt for mye.  Vi har de siste årene hatt en gammel campingvogn på fjellet. Den solgte vi ...

Tur med hele flokken til fyret! / Natur og hundebilder

I dag lørdag, tok vi turen ut til Østnestangen fyr her i Hurum. Det pleier å være mye turgåer utover hit i helgen, særlig når været er fint. Men i dag var det lite folk vi traff på. Kanskje fordi vi går forholdsvis tidlig.  For på veien tilbake, da traff vi på endel fiskere, og andre turgåe...

Det blåste kraftig på stranden! / Natur og hundebilder

God morgen alle sammen! I dag ser det ut som det er blikk stille ute, men det var det ikke i går! I går våknet jeg til en nydelig blå himmel, og solen skinte fra kl 0730. MEN det blåste masse!  Nå hadde jeg en avtale med Sølvi og hennes to dalmantiner hunder. Vi skulle gå til Sandbukta. Det...

Bli med oss på tur via bilder da vell! / Natur og hundebilder

Ja om du ikke har fått gått tur idag, eller bare vil være med oss på en tur, så bør du fortsette å se og lese dette innlegget. Da får du et innblikk i hva vi ser og hva hundene må være med på.  Ja jeg skriver, hva hundene må være med på..For de må faktisk stoppe ganske ofte for at jeg skal ...

Mye kan skje på en dag! Men det gjelder å se de positive tingene! / Natur og hundebilder

Ja dette er dagen jeg egentlig ikke har så lyst å være med på, men jeg kommer nok ikke unna.. Alle dager kan ikke være perfekte, og nå har vi vært maks uheldig syns jeg!  Men selv på en negativ dag, så er det  jo noen lyspunkter!! Så her skal du få litt av hvert, positivt og negativt.....

Snøvær og "nakne" hunder! / Natur og hundebilder

GOD MORGEN ALLE SAMMEN! I går hadde vi alt av vær... Det startet med strålende sol, og en skyfri himmel, så kom skyene snikende innover, og det ble mørkere og mørkere skyer.. Men det var etter at vi var kommet oss ut på tur.  For i går så tenkte jeg at endelig så kunne hundene få gå "nakne...

Tur med hele "flokken" min, og en bitteliten bursdagsfeiring!

God morgen alle sammen!  Dagen i går hadde mannen bursdag! Hipp hurra for han! Snille, gode, kjekke mannen min.. Vi har ikke så store bursdagsfeiringer i vår familie, så dagen ble feiret med en tur rundt i nabolaget med hunden. Vi spiste ute, etter å ha vært i Drammen fordi jeg hadde fått...

Ut på tur i strålende solskinn! / Hund og naturbilder

Det er lørdag, det er helg! Det er strålende solskinn!! Det ble en god tur ut i skogen! Ingen sure miner, for snøen smelter, og solen varmer.. Man kan ikke sutre over små bagateller da.. For det går mot vår! og etter våren, ja da kommer sommeren!  Jeg er jo ikke så veldig glad i varmen, men...

Våren titter frem! Snø, sol og blå himmel! / Naturbilder

For en herlig dag! En knall blå himmel! Sol og det varmer i kropp og sjel! Turen skulle være kort, men ble litt lengre en planlagt fordi det var så herlig å være ute! Solen varmet, og det begynner å bli bare stier og veier!  Turen gikk ned til Ramsvik og gjennom hyttefeltet. Jeg gikk motsat...

Hunder, tur, sol, strand og gode venner! = LYKKE! / Hund og naturbilder

Det ble en tur til Sandbukta med god venner i dag! Sølvi med sine to dalmantinere Diva og Pippi, meg og mine tre små røvere klatret oppover en isete sti og over til standen som minnet mest om en sommerdag!  Solen skinte fra klar blå himmel! MEN det var skarpt og kaldt inne i skoge...

Herlig tur til Østnestangen fyr på Hurum i går! / Hund og naturbilder

Strålende sol! Knall blå himmel! Solen varmer og bakken var så si bar... Det kan ikke bli bedre... Jeg har holdt meg unna turen til fyret disse dagene det har vært mye is og snø. Regner med det har vært glatt ute på svabergene.  Men i går tok vi turen, mannen min og jeg. Vi tenkte vi k...

Søndagstur med hele flokken til sjøen! / Hund og naturbilder

Vi er så heldige her på Hurum at vi har masse turmuligheter.. Rett utenfor døren, eller ved å kjøre et lite stykke. I dag tok vi bilen og kjørte bort til Tyskerstranda og tok turen langs sjøen! Ingenting er bedre en SOL, BLÅHIMMEL og VÅR i lufta!  Vi går hele vinteren å lengter mot vår og s...

Vi har virkelig fått vinter her på Hurumlandet! / Natur og hundebilder

God morgen alle sammen! Turen gikk til Langevann som ligger ved Røskestad vannet i Hurum. Ja det er store kontraster..Ene dagen går vi tur med vårfølelse, den andre går vi i full vinter! Vasser i snø, og snøen henger flott på trærne! Det var også frost på trærne, så det hang store isbiter ned fr...

Litt av hvert fra turen i går, nesten vår langs fjorden! / Natur og hundebilder

Her er det litt av hvert fra turen til Østnestangen fyr i går. Det var nesten vår langs stien. Lite snø, og lite is. Ja jeg fant til og med grønne blader! Stor kontrast til turen jeg tok til Langevann i dag, der var det full vinter med snø hengende på trærne! Se innlegg fra den turen i morgen!&nb...

Nydelig lys, og vinter idyll ved sjøen! / Naturbilder

Vil du bli med oss på en tur rundt ved sjøen? Ja bare følg med på dette bilde drysset av både landskap og hundebilder! Turen gikk ned til Ramsvik her på Hurumlandet..Det er rett ved der jeg bor. Turen tok nesten to timer, og jeg hadde røde roser i kinnene da jeg kom hjem.  Vi gikk langs fjo...

Vinter idyll på Hurumlandet!/ Natur og hundebilder

God morgen alle sammen!  Ny uke, og jammen har vi fått skikkelig vinter her på Hurumlandet! Snøen ligger, og det er kaldt, og skal vist også bli kaldere..Så NÅ kan ikke vi si vi ikke har hatt snø i år! Det ligger ca 4-5 cm på rekkverket, og er kram snø..  Så vi får se da, hvor lenge d...

Et fjærlett snøfall! / Natur og hundebilder

Jeg skrev et innlegg på morgenen i dag, og skrev at det var grått og tåkete..Det gikk raskt over i et snøfall, Det snødde tett da jeg gikk turen ved 1030 tiden. Det la seg på bakken, og dekket til så jeg ikke så hvor det var glatt på bakken.. Så broddene måtte på i dag, da gikk jeg ganske t...

DA kom vinteren til Hurumlandet! / Hund og naturbilder

Ja da kom det litt hvit fra himmelen igjen da..Lenge siden sist, så jeg hadde egentlig håpet vi slapp mer snø i år.. Men så heldige kunne vi jo ikke være.. Men om det var dette som skulle komme, og kalle seg vinter, ja da er jeg fornøyd! For det har kommet akkurat passe..noen centimeter og...

Sol i går, tåke i dag! / Hunde og naturbilder

Turen gikk i nabolaget, og ned til sjøen ved Ramsvik. Opp gjennom hyttefeltet og gjennom nabolaget på oversiden hjemme igjen.. Det var kaldt, men ikke iskaldt. Sånn passe, om du spør meg.. Men jeg blir jo så fort varm..Så jeg er ingen god pekepinn. Har glemt å se på gradestokken.. Det har vært ...

Idyllisk med frost og sol! / Natur og hundebilder

Turen gikk til Langevann samme med Sølvi og de to dalmantinerene i dag. Vi utrustet oss med brodder, og det var lurt, for veien innover var dekket av is. Da jeg våknet i dag, var det tykk tåke utover i fjorden, den kom nærmere og nærmere, og dekket til slutt landskapet her vi bor. Men jeg så en...

Vi prøvde en ny tur sti her på Hurumlandet! / Naturbilder

Vi prøvde en ny rute i dag, Bjørn var med på tur, og foreslo en tur som er nærmere Sætre en Tofte. Så vi måtte kjøre ca 20 minutter for å komme til utfartsveien. Vi parkerte ved Mørkvann og gikk innover til Bjørvann.  Jeg tok bildet av dette skiltet som er på et av bildene, og tenkte det si...

Det bobler i blåbærlyngen! / Natur og hundebilder

GOD MORGEN!  Kuldegrader betyr såpebobler her i huset! Ja jeg er snart 50 år, og leker med såpebobler! Men det er viktig å leke seg litt i hverdagen.. For jeg har funnet et nytt foto motiv som kan bli så vakkert! Men det MÅ være kaldt! I går kom det litt snø, og det var fortsatt kuldegrade...

En tur med hundene i snø landskap! / Natur og hundebilder

I dag gikk tur med bil opp til Røskestad vannet. Så gikk jeg en times tid innover sånn at jeg kom meg ned til vannet igjen. Det har falt bitte litt snø i løpet av natten, og det var så vakkert!! Så jeg var nok ute i over to timer i dag! Jeg liker at det kommer litt snø.. Akkurat passe, ingenting...

Ut på tur, aldri sur med gule smilende ballonger! / Utfordring!

Da var det min tur til å komme med et bidrag i utfordingen til Frodith! Det var en herlig utfordring, og jeg har gledet meg til å utføre. Men været satt en stopper for mine planer. For jeg hadde bestemt meg for at disse smilende gule ballongene skulle få være med til toppen av Tofteåsen!  D...

Jeg har funnet en ny tur sti!! / Natur og hundebilder

Jeg bor på en idyllisk plass! Tofte i Hurum! Her er det mange tur muligheter, og jeg har nok bare oppdaget en liten brøkdel. Jeg er innflytter til denne plassen, og har ingen familie herfra eller noen andre kjente fra gammelt av som bor her. Men har fått mange venner og bekjente etterhvert!&...

Fikk du lyst på en svømmetur? / Naturbilder

Er du is bader så må dette være helt perfekt! "Sløsh" helt innerst i Sandbukta på Hurumlandet! Dette var i går, på en av disse kalde dagene som plutselig dukket opp.. Det blåste friskt, og snøen lå å lurte i skyene..  Ja det var all slags vær i går, og som dere ser, så hadde vi til og med n...

Siste tur med hundene dette året! / Naturbilder

Det ble en tur til Røskestadvannet i dag. Hundene må gå i bånd hele turen, for det er alltid noen som fyrer raketter alt for tidlig. Mine hunder er ikke livredde, men de er skvetne, og man vet aldri hvordan de vil reagere. Så for at ikke vi skal være en av de uheldige som "mister" hundene sin på ...

Noen syns nissen fikk litt for mye oppmerksomhet! / Natur og hundebilder

GOD MORGEN ALLE SAMMEN! Jeg tror hundene syns disse nissefigurene som ble med på tur fikk litt vel mye oppmerksomhet... ;-) Særlig Cessy, den yngste, ble ofte en liten "linselus". Hun måtte jo sjekke hva dette var for noe..  Hva er det mamma har tatt med på tur! kan det spises? Er det leve...

Et nydelig lys ved Langevann i Hurum! / Natur og hundebilder

2.juledag, og ingen planer.. Så vi tok en tur inn til Langevann i dag. Det er en koselig tur, på kjerrevei og med skog på alle sider. Man går fra Røskestadvannet og går innover i skogen mot vannet på ande siden igjen.  Det var andre folk ute på tur i dag også. Solen kom å gikk. De...

Nissen ble med på fotoshoot! / Natur og hundebilder

GOD JUL!! OG GOD MORGEN!  I dag er dagen mange har ventet på! Enten pga glede, eller pga sorg. For julaften ER ikke bare lykke! Noen har gruet seg i mange dager og mnd til denne dagen. Men jeg håper DU har det bra, og ser frem til dagen og kvelden!  I går tok jeg med meg en nissepynt ...

En nydelig himmel fra Tofteåsen i Hurum i dag! / Natur og hundebilder!

God kveld i stuen! Ja i dag har dagen rast av sted.. Det er lille juleaften, dagen før den store dagen...Den dagen vi stresser mot, og nå bør nesten alt være i boks. Ja her i huset ER alt i boks!  Vi har hatt besøk av alle barna våre, mine og dine. Alle kommer lille julaften på grillpølser ...

Skogen ropte på oss i dag! / Natur og hundebilder

Det ble en tur i en skog vi ikke går så ofte. Skogen bak Fremad banen for de som er kjent. Det er en mørk og fin skog, med masse gode lukter for hundene. Vi gikk innover, og fant en ny sti. Men jeg turde ikke gå hele veien, for vi skulle videre og hadde ikke så god tid.  Men det er mørkt in...

Tur til Røskestadvannet og over til en demning! / Natur og hundebilder

Et lite bildedryss fra turen i dag. Turen gikk til Røskestadvannet og jeg prøvde en ny sti som går over til en demning, som jeg ofte ser fra det andre stedet jeg pleier å gå. Så det var fint å prøve en ny rute.  Jeg måtte gå ganske langt inn i de dype skoger, og jeg elsker slike steder!! Me...

Tur med mine tre små dverger i vakker natur! /Natur og hundebilder

I går gikk turen til Røskestadvannet i Hurum. Der lå isen tykk på vannet, men andre steder, oppover i skogen, der var gresset/mosen grønn og flott! Så jeg følte jeg gikk igjennom flere årstider i går.  Jeg stoppet jo på havna til Tofte i går, og fotograferte litt fordi himmelen var så ...

Naturen ved Ramsvik på Tofte i Hurum! /Naturbilder

En strålende fin dag! Ja jeg syns jeg har skrevet det mange dager nå, og jammen har vi vært heldige! Det gjør noe med en, når himmelen lyser med de vakreste farger! Morgen, midt på dagen og på kvelden!  Det skifter i fra rosa, oransje, gul, rød, og en blanding av alle disse fargene! Skyene ...

En ensom ung svane!! / Naturbilder

Turen tok jeg rundt på Sætre i dag. Det er et tettsted i nærheten av der jeg bor. Jeg gikk rundt ved båthavna, og kom til en bru der det alltid er masse ender og som regel to svaner.  I dag var det bare denne ene svanene blant mange ender!! Jeg tittet litt i fugleboka mi, og tror dette må v...

En herlig dag på stranden! / Natur og hundebilder

Turen gikk til Sandbukta som ligger på Hurumlandet. Det er en herlig liten bukt som man må gå ganske langt til, eller ta sjøveien. Den ligger på Kyst stien fra Tofte mot Holmsbu. Man går gjennom en flott skog, og i dag var det frost flere steder. Det var ca -5 grader. Men når man kommer ned til ...

Hele flokken på tur i solen! / Natur og hundebilder

Det er søndag, det er første søndag i advent. Strålende sol, og kaldt. Ja det var kaldere en det har vært på lenge...Men det holder vi ut, så lenge solen skinner fra skyfri himmel!  Turen gikk til Røskestadvannet. Innover mot Langevann, men vi tok av og ned til "vika mi" Vi begynte turen ga...

En smak av vinter på Røskestadvannet! / Natur og hundebilder!

Vi har jo hatt noen uker med snø og skikkelig vinter her på Hurumlandet, men det forsvant like fort som det kom. Jeg syns faktisk det var bedre med snø enn dette regnet som øser ned nå.  Men innimellom regnbygene, så er det litt sol, og opphold også! I går var jeg heldig å hadde opphold men...
Toini

50, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi går mye turer, og jeg elsker å fotografere, så det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. Så her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! Så følg meg gjerne, så får du litt naturbilder hver dag! Jeg følger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!