Trøtt.no

Ja en dag med grå farve, og lavt skydekke.. Regnet har kommet i puljer, bittelitt, nå og da.. Ikke noe skikkelig, men nok til at ting blir vått. Fikk unna turen på morgenen så jeg kom unna regndråpene.. Men merker så godt på kroppen når været er sånn. Vært i familieselskap, sees så sjeldent, så a...

En grå og trist dag!

Tåka ligger tett, hue verker, og kroppen føles sliten.. Men vi må ut uansett vær, det blir ikke bedre av å sitte inne! ;-) Så i dag fant jeg litt farger på turen..For å friske opp i sinnet.. Kanskje det letter i hue mitt også etterhvert... ;-) Hundene er fornøyde med turen, og ligger rundt i stua...

Tripp, Trapp, Tresko!!

Mine søte små må ofte sitte modell for meg! Men de liker det også, for det vanker masse godbiter for å få til et bilde! Men noen dager føler man det nesten er umulig å få til et fint bilde! Men det er ofte DA det plutselig dukker opp et megafint bilde! Nå er Cessy blitt 16 uker. 4 måneder, tenk h...

Jeg føler meg heldig!

Ja jeg er virkelig heldig! Jeg har to flotte store barn. Tre nydelige hunder, og en fantastisk mann! Jeg bor et sted som har alt man trenger, nesten ihvertfall.. Men en nydelig natur har vi! Alt innen rekkevidde. Skog, sjøen, vann, jorder, enger, park, stier, bratte fjellskrenter, svalberger, og ...

Ut på tur! Aldri sur!

Den rolige dagen jeg skulle ha i dag, begynte med en 2 timers tur med en turvenninne og hennes Cainterrier. Hun er oppvokst her på Tofte, så kjenner mange fine turstier. Så i dag vist hun meg en ny runde. Vi gikk til Striglevann, som er vannet vi får vann fra i Tofte. Det var en oppovertur, i myr...

En aktiv dag!

Ja i dag ble det en dag med mye aktiviteter! Først ryddet og vasket jeg ferdig stua her hjemme. Så kjørte vi en liten biltur til Røskestadvannet for en tur langs vannet. Det ble noen nydelige bilder her også! Det blir alltid så fine bilder her, så er nok noe med lyset. Men det er jo et fantastisk...

Far Zevs og datter Cessy på 15 uker!

Jeg ble såååå glad når jeg så disse to ligge sånn på gulvet i dag! For Zevs sliter med å akseptere lille valp, ikke fordi hun er den hun er, men tror nok det er fordi han selv har mye smerter i kroppen! Vi går jo til behandling, og jeg merker så forskjell når han får smertestillende og ikke. Så d...

Oppdaget en ny tursti i skogen vår!

Ja i dag gikk vi tur med dalmantiner vennene våre. Det er to tisper på 6 år og 10 år. De er utrolig tålmodige og veldig snille mot mine tre små. Det blir ikke så mye leking, men tror de har glede av hverandre på tur allikevel. Det hender Zevs får litt raptus og løper med Pippi. Men er ikke ofte. ...

En uvanlig dag!

En veldig uvanlig dag i dag. Ble en kort liten tur for hundene, også begynte jeg å ommøbelere i kjelleren og rydda ut min siste sønn som har flyttet for lenge siden. Nå er rommet blitt klart som gjeste rom! Var så deilig å få gjort, og i dag fikk jeg gjort det! Det fører jo med seg mer jobb, for ...

Cessy 15 uker i dag!

Lille solstrålen min er begynt å bli stor! Hun gjør triks som de store, og er veldig lærevillig! Hun går løs det meste av turene våre, hun går ikke bort til folk eller hunder..Holder seg ved oss, flokken! Håper dette holder seg sånn! Er så deilig! Men er forberedt på at det snart kommer en ungdom...

SOL og et herlig høstvær!

En nydelig tur ute i skogen i dag! Vi tok en langtur med min venninne og hennes dalmantinere. Hundene fikk løpe løs og utforske et området vi ikke har gått på lenge! Det var så nydelig vær at jeg helt glemte at jeg skulle hjem å rydde i kjelleren! Så turen ble på over to timer!  Når vi kom ...

En liten tur i skogen!

I dag tok vi en liten tur i skogen ganske tidlig. Hadde plan med Bjørn om å gjøre om hele stuen hjemme, så måtte bare få hundene slitne, også hjem å jobbe litt! Vi traff på en jeger med en ung jamthund. Den skremte livet av Cessy..Den ville jo bare leke! Var 6 mnd. og ganske så vill. Men hun løp ...

Ut på sosialiseringstrening med Voff hundeklubb

Ja vi bor på et lite sted, men har en liten hundeklubb her. Er ikke mange medlemmene, men vi som er der er ihvertfall over gjennomsnittet interessert i hunder og trener jevnlig sammen. Vi har faste dager på fredager. Men blir ofte litt utenom også. Vi arrangerer kurs og temakvelder og har hatt op...

Ikke alene i skogen!

Hjelp! Noen har stjålet skogen vår! Jayli var ikke begeistret over alle barna/ungdommen vi traff i skogen i dag. Ungdomskolen hadde skogsdag, med poster, så det "krydde" av folk i den ellers så stille skogen! Cessy var først skeptisk, men ble etterhvert tøff når noen gikk eller løp forbi oss. Zev...

Sosialisering i Tofte sentrum!

Vi er en gjeng hundegale damer som også mange av oss er med i styret i nærmiljøets hundeklubb Voff. I dag samlet en mange av oss til litt sosialisering og miljøtrening i Tofte sentrum nå i kveld. De bygger i sentrumet vårt, så det var mye lyd, og folk, bil og mye styr. Dette ble avsluttet med en ...

NOT happy dog!

En regnfull dag! Disse små dvergpinscherene er ikke glad i regn og kaldt vær! De har jo ikke så mye pels, så det er jo ikke så rart! På med dress, men det hjelper ikke! Regn er ikke ok!  I dag så små pep alle tre innimellom på turen, og jeg tok en kort runde. Er ikke vits i å gå med hunder ...

IKEA rotter! Er en vinner!

Skal ikke mye til for å glede disse små hundene! Et lite kosedyr som er sååå morro! Nå hadde de bare de små, vi har dem også i større, men de blir filleristet og lekt MYE med..Så måtte ha noen flere. De faller alltid i smak!  Zevs la beslag på alle, så jeg måtte fjerne dem litt. Blir litt r...

Mine herlige små hjerter!

Ja de er blitt mine små hjerter! Etter at mine barn er blitt voksne, og flyttet ut, ble det hunder i livet mitt! Jeg er også ufør, så har nok av tid da den beste trening for meg er å komme meg ut! Ut på tur, og ut blandt folk! Noen dager er tyngre en andre og noen dager blir turene korte. Derfor ...

Cessy på Semsvannet!

En tur til asker for fysioterapi for Zevs nå i kveld. Da går det tre timer, en time behandling, og to timer kjøring tur/retur. Men hva gjør man ikke for Voffsene sine! Zevs har en tendens til å spenne seg og får låsninger og vondter. Så han trenger litt avspenning! Vi masserer og strekker hjemme ...

Tur i nabolaget i dag!

Det trengs en tur i hverdags støy også.. Her er det biler og busser som suser forbi. Folk som ordner i hagene sine, og bikkjer som bjeffer og unger som skriker! Alt å til i en liten valp sitt trenings opplegg! Kjedelig, men nødvendig.  Fikk besøk av oppdretteren av Jayli som skal låne Zevs ...

Østnetangen fyr i Hurum!

Jeg har gått til dette fyret en gang før. Men da gikk jeg en annen sti en jeg ble vist i dag. Turen i dag var var helt herlig! Det er liksom en seier når man kommer til fyret! Det er litt kronglete noen steder, man går over stein og nede i vannkanten. Så opp i skogen og over stokk og stein. Så ko...

En herlig tur i strålende SOL!

Ja da ble turen ganske så lang i dag.. Det var bare så deilig å være ute, og hadde ikke noen andre viktige planer (annet en å bake, og rydde mer i kjelleren) Man må bare benytte disse helt fantastiske dagen vi har nå i høstsolen. Vi var ute i 3 timer! Men hadde gode pauser underveis, så gikk ikke...

Søndager er hviledag for noen!

For meg er hver dag lik! Vi er blitt ordentlig vanedyr både jeg og dyrene... Men det er sånn jeg liker det. Jeg liker ikke når ting ikke er strukturert. Men selvfølgelig så gjør vil litt annet innimellom. Men de grunnleggende tingen, har sin plass! Vet at det kan være dumt for hundene, men sånn e...

Cessy 14 uker gammel!

Ja da har lillemor blitt 14 uker. Ukene går så alt for fort! Nå har jeg meldt oss på valpekurs som starter 5 november. Tenkte å vente til hun var over halvåret, også melde på grunnkurset, men ser at hun trenger mer tid med flere hunder, og folk. Hun er blitt veldig skeptisk. Ikke livredd, men tre...

Tidlig tur ut i skogen!

Begynte dagen litt tidlig idag. Så på med varmedressene og ut i solen! Rim på bakken og kaldt i luften, men en herlig dag! Gikk en litt lengre rute en jeg hadde planlagt.. Så et rådyr eller hjortebukk som klatret oppover fjellskrenten når vi kom. Han hadde ihvertfall horn! Stod å så på oss litt, ...

ELSKER HØSTEN!

Ja det er bare helt fantastiske farger ute i skogen nå! Trenger ikke gå i skogen engang..fargene er jo overalt! Før hatet jeg høsten, fordi etter høsten kommer vinteren! Men med årene har jeg funnet ut at vinteren kan være ok så lenge man har bra klær! Før så jeg ikke de nydelige fargene engang!&...

En rolig dag i dag!

Det er jo fredag! Vi hadde en hektisk dag i går. Nesten for mye for en liten valp! Vi gikk jo lang tur på formiddagen, og en liten kveldstur med gode venner på kvelden. Båndtrening i mørket med mange hunder MÅ man jo bare få med seg når man har valp! Jeg vil så gjerne gjøre lille frøkna trygg og ...

Far Zevs, mor Jayli og datter Cessy!

Dette bildet er tatt av Elin Furuholt og er bare helt fantastisk! Tror nesten jeg må få dette forstørret og på lerret! Er ikke lett å få tre stk hund til å stå stille og være fine på bilder! Så her var vi heldige! Det er liksom ALLTID en som blunker, gjeiper, eller har en rar grimas.. hihih. ...

Himmelvannet!

Ja dette var som å komme til himmelen! Nydelig utsikt over Drammensfjorden, og dette herlige lille vannet som lå blikk stille midt inne i skogen! Vi bor jammen på et herlig sted! Her har vi vann, sjø, skog, mark og et lite tettsted.. Alt i gå avstand fra hjemmet! Er blitt så glad i naturen, og al...

Kom å lek da!

Ja lille vennen benytter hver anledning til å prøve å få med seg noen på lek! Gått tur en time, fremme på rasteplassen og DA vil lillemor leke! Da er hun ikke veldig sliten.. ;-) Hun er en type som bare står på og gir ikke opp! Hun skal klare det samme som de andre, så hun klatrere opp steiner, o...

Nydelig utsikt utover Drammensfjorden!

Ny tur rute med Elin i dag! Fra Klokkarstua og opp til Himmelvann! Her var det et nydelig vann, men ikke minst en herlig utsikt! Vi var jo så heldig med været, så i dag har vi også kost oss med kaffe ute på tur! Er så heldig å kunne gå sånne turer! Hundene har løpt fritt, og kost seg på nytt sted...

Ut på tur, aldri sur!

En ting er sikkert, og det er at denne karen her på bildet lever opp til dette sitatet UT PÅ TUR, ALDRI SUR! Han elsker turer, og han er aldri sur, på tur... Men han kan være sur ellers..Han sliter litt med smerter i muskulatur, så om han har en vond dag, så ser jeg det på hele han! Vi har ...

Sosialisering i Drammen hundepark!

Ja en hektisk dag! Først skogstur, så hjem å hvile litt, rydde litt hus, også ut å kjøre en time til Drammen. Hva gjør man ikke for sine søte små! Ja det er ikke lett å finne folk med hunder på dagtid som vil "leke" med oss..Så da drar vi til hundeparken. Den er helt genial syns jeg. Det er satt ...

Lille Cessy!

Min lille prinsesse! I litt for stor dress!

Tur ved Røskestadvannet!

I dag har det vært en hektisk hundedag! Først fikk jeg en melding fra en venninne om jeg ville gå tur ved Røskestad. Da måtte jeg få i meg frokost i en fart, og møte henne kl 10. Jeg hadde en annen avtale kl 1330, så her måtte dagen planlegges.  Det ble en kjempedeilig tur i skogen og ned t...

Ikke alltid like lett å være valp!

Ja som sagt før her, så bor Cessy sammen med sine foreldre. Det er mye positivt med det, men også mye negativt. Hun får mye gratis lære, på godt og vondt.. Hun lærer også de stores uvaner.. Hun blir satt på plass av både mor og far når hun oppfører seg dårlig! Zevs har "snakket med store ord" til...

Tofte båthavn!

Tofte fabrikker (Sødra Cell) i bakgrunn. Den er nedlagt nå, så vi har ikke toftelukta lengre! Hundene tok en pust i bakken.

Cessy må sosialiseres! "bytur"

Ja har man valp, så må man ta jobben med å få de trygge og harmoniske. Så de første ukene er jo også de viktigste! Ukene bare flyr!! Lille Cessy er litt skeptisk og utrygg nå. Hun gjemmer seg nok mye bak sin mor. Så nå må vi begynne litt "alene" trening. Hun må ut av flokken og stå litt på egne b...

Dette er Cessy! Min lille valp på 13 uker!

Cessy er den minste av mine tre hjerter! Hun er så heldig å få vokse opp sammen med sine foreldre, Jayli og Zevs. Vi har akkurat startet et oppdrett, og kennel navnet er Castle Hunters. Cessy er en av 4 valper som ble født 12/7-15 Det var en opplevelse og se og følge disse små trollene helt til d...

En herlig dag i skogen!

Ja da ble det nok en deilig dag! Litt skyet, men solen kom etterhvert. Jeg bryr meg ikke om været, men hundene liker IKKE regn! Så er glad så lenge det ikke regner!  I dag gikk vi en runde som jeg kaller "øvre ramsvik" Det er litt gangvei, litt skog, et stort jordet, også litt gangvei hjem ...

Ny dag, nye muligheter!

I dag er været grått! Men jeg har faktisk begynt å sette pris på alle årstiden og det klimaet vi har! Sol og sommer blir for varmt, Vinter og snø blir for kaldt. Så høst og vår, det er årstidene for meg!  Høsten er jo også flott for hundene! De kan løpe fritt! (Bånntvangen er ) Det er ikke ...

Velkommen til min blogg!

Det blir mye nytt for meg nå, så mange av de første innleggene mine blir nok litt rotete. Håper dere bærer over med det..♥ Jeg må jo prøve meg frem på alle de nye tastene og tingene som kan gjøres her. Jeg kommer nok til å skrive litt hver dag, og poste bilder. Dette vil nok bli som en dag...

Ny i Blogge verden! Skummelt! ;-)

Ja da har jeg også blitt bitt av "bloggeviruset" Jeg har jo fått dilla på å ta bilder, og elsker å finne nye flotte motiver hver dag! Så da kan jeg jo samtidig kanskje glede noen med litt fine bilder. Jeg vil nok også skrive litt om hva vi driver med hver dag, for i hundeverden har vi aldri fri! ...
Toini

50, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi går mye turer, og jeg elsker å fotografere, så det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. Så her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! Så følg meg gjerne, så får du litt naturbilder hver dag! Jeg følger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!