Trtt.no

Ja en dag med gr farve, og lavt skydekke.. Regnet har kommet i puljer, bittelitt, n og da.. Ikke noe skikkelig, men nok til at ting blir vtt. Fikk unna turen p morgenen s jeg kom unna regndrpene.. Men merker s godt p kroppen nr vret er snn. Vrt i familieselskap, sees s sjeldent, s a...

En gr og trist dag!

Tka ligger tett, hue verker, og kroppen fles sliten.. Men vi m ut uansett vr, det blir ikke bedre av sitte inne! ;-) S i dag fant jeg litt farger p turen..For friske opp i sinnet.. Kanskje det letter i hue mitt ogs etterhvert... ;-) Hundene er fornyde med turen, og ligger rundt i stua...

Tripp, Trapp, Tresko!!

Mine ste sm m ofte sitte modell for meg! Men de liker det ogs, for det vanker masse godbiter for f til et bilde! Men noen dager fler man det nesten er umulig f til et fint bilde! Men det er ofte DA det plutselig dukker opp et megafint bilde! N er Cessy blitt 16 uker. 4 mneder, tenk h...

Jeg fler meg heldig!

Ja jeg er virkelig heldig! Jeg har to flotte store barn. Tre nydelige hunder, og en fantastisk mann! Jeg bor et sted som har alt man trenger, nesten ihvertfall.. Men en nydelig natur har vi! Alt innen rekkevidde. Skog, sjen, vann, jorder, enger, park, stier, bratte fjellskrenter, svalberger, og ...

Ut p tur! Aldri sur!

Den rolige dagen jeg skulle ha i dag, begynte med en 2 timers tur med en turvenninne og hennes Cainterrier. Hun er oppvokst her p Tofte, s kjenner mange fine turstier. S i dag vist hun meg en ny runde. Vi gikk til Striglevann, som er vannet vi fr vann fra i Tofte. Det var en oppovertur, i myr...

En aktiv dag!

Ja i dag ble det en dag med mye aktiviteter! Frst ryddet og vasket jeg ferdig stua her hjemme. S kjrte vi en liten biltur til Rskestadvannet for en tur langs vannet. Det ble noen nydelige bilder her ogs! Det blir alltid s fine bilder her, s er nok noe med lyset. Men det er jo et fantastisk...

Far Zevs og datter Cessy p 15 uker!

Jeg ble s glad nr jeg s disse to ligge snn p gulvet i dag! For Zevs sliter med akseptere lille valp, ikke fordi hun er den hun er, men tror nok det er fordi han selv har mye smerter i kroppen! Vi gr jo til behandling, og jeg merker s forskjell nr han fr smertestillende og ikke. S d...

Oppdaget en ny tursti i skogen vr!

Ja i dag gikk vi tur med dalmantiner vennene vre. Det er to tisper p 6 r og 10 r. De er utrolig tlmodige og veldig snille mot mine tre sm. Det blir ikke s mye leking, men tror de har glede av hverandre p tur allikevel. Det hender Zevs fr litt raptus og lper med Pippi. Men er ikke ofte. ...

En uvanlig dag!

En veldig uvanlig dag i dag. Ble en kort liten tur for hundene, ogs begynte jeg ommbelere i kjelleren og rydda ut min siste snn som har flyttet for lenge siden. N er rommet blitt klart som gjeste rom! Var s deilig f gjort, og i dag fikk jeg gjort det! Det frer jo med seg mer jobb, for ...

Cessy 15 uker i dag!

Lille solstrlen min er begynt bli stor! Hun gjr triks som de store, og er veldig lrevillig! Hun gr ls det meste av turene vre, hun gr ikke bort til folk eller hunder..Holder seg ved oss, flokken! Hper dette holder seg snn! Er s deilig! Men er forberedt p at det snart kommer en ungdom...

SOL og et herlig hstvr!

En nydelig tur ute i skogen i dag! Vi tok en langtur med min venninne og hennes dalmantinere. Hundene fikk lpe ls og utforske et omrdet vi ikke har gtt p lenge! Det var s nydelig vr at jeg helt glemte at jeg skulle hjem rydde i kjelleren! S turen ble p over to timer!  Nr vi kom ...

En liten tur i skogen!

I dag tok vi en liten tur i skogen ganske tidlig. Hadde plan med Bjrn om gjre om hele stuen hjemme, s mtte bare f hundene slitne, ogs hjem jobbe litt! Vi traff p en jeger med en ung jamthund. Den skremte livet av Cessy..Den ville jo bare leke! Var 6 mnd. og ganske s vill. Men hun lp ...

Ut p sosialiseringstrening med Voff hundeklubb

Ja vi bor p et lite sted, men har en liten hundeklubb her. Er ikke mange medlemmene, men vi som er der er ihvertfall over gjennomsnittet interessert i hunder og trener jevnlig sammen. Vi har faste dager p fredager. Men blir ofte litt utenom ogs. Vi arrangerer kurs og temakvelder og har hatt op...

Ikke alene i skogen!

Hjelp! Noen har stjlet skogen vr! Jayli var ikke begeistret over alle barna/ungdommen vi traff i skogen i dag. Ungdomskolen hadde skogsdag, med poster, s det "krydde" av folk i den ellers s stille skogen! Cessy var frst skeptisk, men ble etterhvert tff nr noen gikk eller lp forbi oss. Zev...

Sosialisering i Tofte sentrum!

Vi er en gjeng hundegale damer som ogs mange av oss er med i styret i nrmiljets hundeklubb Voff. I dag samlet en mange av oss til litt sosialisering og miljtrening i Tofte sentrum n i kveld. De bygger i sentrumet vrt, s det var mye lyd, og folk, bil og mye styr. Dette ble avsluttet med en ...

NOT happy dog!

En regnfull dag! Disse sm dvergpinscherene er ikke glad i regn og kaldt vr! De har jo ikke s mye pels, s det er jo ikke s rart! P med dress, men det hjelper ikke! Regn er ikke ok!  I dag s sm pep alle tre innimellom p turen, og jeg tok en kort runde. Er ikke vits i g med hunder ...

IKEA rotter! Er en vinner!

Skal ikke mye til for glede disse sm hundene! Et lite kosedyr som er s morro! N hadde de bare de sm, vi har dem ogs i strre, men de blir filleristet og lekt MYE med..S mtte ha noen flere. De faller alltid i smak!  Zevs la beslag p alle, s jeg mtte fjerne dem litt. Blir litt r...

Mine herlige sm hjerter!

Ja de er blitt mine sm hjerter! Etter at mine barn er blitt voksne, og flyttet ut, ble det hunder i livet mitt! Jeg er ogs ufr, s har nok av tid da den beste trening for meg er komme meg ut! Ut p tur, og ut blandt folk! Noen dager er tyngre en andre og noen dager blir turene korte. Derfor ...

Cessy p Semsvannet!

En tur til asker for fysioterapi for Zevs n i kveld. Da gr det tre timer, en time behandling, og to timer kjring tur/retur. Men hva gjr man ikke for Voffsene sine! Zevs har en tendens til spenne seg og fr lsninger og vondter. S han trenger litt avspenning! Vi masserer og strekker hjemme ...

Tur i nabolaget i dag!

Det trengs en tur i hverdags sty ogs.. Her er det biler og busser som suser forbi. Folk som ordner i hagene sine, og bikkjer som bjeffer og unger som skriker! Alt til i en liten valp sitt trenings opplegg! Kjedelig, men ndvendig.  Fikk besk av oppdretteren av Jayli som skal lne Zevs ...

stnetangen fyr i Hurum!

Jeg har gtt til dette fyret en gang fr. Men da gikk jeg en annen sti en jeg ble vist i dag. Turen i dag var var helt herlig! Det er liksom en seier nr man kommer til fyret! Det er litt kronglete noen steder, man gr over stein og nede i vannkanten. S opp i skogen og over stokk og stein. S ko...

En herlig tur i strlende SOL!

Ja da ble turen ganske s lang i dag.. Det var bare s deilig vre ute, og hadde ikke noen andre viktige planer (annet en bake, og rydde mer i kjelleren) Man m bare benytte disse helt fantastiske dagen vi har n i hstsolen. Vi var ute i 3 timer! Men hadde gode pauser underveis, s gikk ikke...

Sndager er hviledag for noen!

For meg er hver dag lik! Vi er blitt ordentlig vanedyr bde jeg og dyrene... Men det er snn jeg liker det. Jeg liker ikke nr ting ikke er strukturert. Men selvflgelig s gjr vil litt annet innimellom. Men de grunnleggende tingen, har sin plass! Vet at det kan vre dumt for hundene, men snn e...

Cessy 14 uker gammel!

Ja da har lillemor blitt 14 uker. Ukene gr s alt for fort! N har jeg meldt oss p valpekurs som starter 5 november. Tenkte vente til hun var over halvret, ogs melde p grunnkurset, men ser at hun trenger mer tid med flere hunder, og folk. Hun er blitt veldig skeptisk. Ikke livredd, men tre...

Tidlig tur ut i skogen!

Begynte dagen litt tidlig idag. S p med varmedressene og ut i solen! Rim p bakken og kaldt i luften, men en herlig dag! Gikk en litt lengre rute en jeg hadde planlagt.. S et rdyr eller hjortebukk som klatret oppover fjellskrenten nr vi kom. Han hadde ihvertfall horn! Stod s p oss litt, ...

ELSKER HSTEN!

Ja det er bare helt fantastiske farger ute i skogen n! Trenger ikke g i skogen engang..fargene er jo overalt! Fr hatet jeg hsten, fordi etter hsten kommer vinteren! Men med rene har jeg funnet ut at vinteren kan vre ok s lenge man har bra klr! Fr s jeg ikke de nydelige fargene engang!&...

En rolig dag i dag!

Det er jo fredag! Vi hadde en hektisk dag i gr. Nesten for mye for en liten valp! Vi gikk jo lang tur p formiddagen, og en liten kveldstur med gode venner p kvelden. Bndtrening i mrket med mange hunder M man jo bare f med seg nr man har valp! Jeg vil s gjerne gjre lille frkna trygg og ...

Far Zevs, mor Jayli og datter Cessy!

Dette bildet er tatt av Elin Furuholt og er bare helt fantastisk! Tror nesten jeg m f dette forstrret og p lerret! Er ikke lett f tre stk hund til st stille og vre fine p bilder! S her var vi heldige! Det er liksom ALLTID en som blunker, gjeiper, eller har en rar grimas.. hihih. ...

Himmelvannet!

Ja dette var som komme til himmelen! Nydelig utsikt over Drammensfjorden, og dette herlige lille vannet som l blikk stille midt inne i skogen! Vi bor jammen p et herlig sted! Her har vi vann, sj, skog, mark og et lite tettsted.. Alt i g avstand fra hjemmet! Er blitt s glad i naturen, og al...

Kom lek da!

Ja lille vennen benytter hver anledning til prve f med seg noen p lek! Gtt tur en time, fremme p rasteplassen og DA vil lillemor leke! Da er hun ikke veldig sliten.. ;-) Hun er en type som bare str p og gir ikke opp! Hun skal klare det samme som de andre, s hun klatrere opp steiner, o...

Nydelig utsikt utover Drammensfjorden!

Ny tur rute med Elin i dag! Fra Klokkarstua og opp til Himmelvann! Her var det et nydelig vann, men ikke minst en herlig utsikt! Vi var jo s heldig med vret, s i dag har vi ogs kost oss med kaffe ute p tur! Er s heldig kunne g snne turer! Hundene har lpt fritt, og kost seg p nytt sted...

Ut p tur, aldri sur!

En ting er sikkert, og det er at denne karen her p bildet lever opp til dette sitatet UT P TUR, ALDRI SUR! Han elsker turer, og han er aldri sur, p tur... Men han kan vre sur ellers..Han sliter litt med smerter i muskulatur, s om han har en vond dag, s ser jeg det p hele han! Vi har ...

Sosialisering i Drammen hundepark!

Ja en hektisk dag! Frst skogstur, s hjem hvile litt, rydde litt hus, ogs ut kjre en time til Drammen. Hva gjr man ikke for sine ste sm! Ja det er ikke lett finne folk med hunder p dagtid som vil "leke" med oss..S da drar vi til hundeparken. Den er helt genial syns jeg. Det er satt ...

Lille Cessy!

Min lille prinsesse! I litt for stor dress!

Tur ved Rskestadvannet!

I dag har det vrt en hektisk hundedag! Frst fikk jeg en melding fra en venninne om jeg ville g tur ved Rskestad. Da mtte jeg f i meg frokost i en fart, og mte henne kl 10. Jeg hadde en annen avtale kl 1330, s her mtte dagen planlegges.  Det ble en kjempedeilig tur i skogen og ned t...

Ikke alltid like lett vre valp!

Ja som sagt fr her, s bor Cessy sammen med sine foreldre. Det er mye positivt med det, men ogs mye negativt. Hun fr mye gratis lre, p godt og vondt.. Hun lrer ogs de stores uvaner.. Hun blir satt p plass av bde mor og far nr hun oppfrer seg drlig! Zevs har "snakket med store ord" til...

Tofte bthavn!

Tofte fabrikker (Sdra Cell) i bakgrunn. Den er nedlagt n, s vi har ikke toftelukta lengre! Hundene tok en pust i bakken.

Cessy m sosialiseres! "bytur"

Ja har man valp, s m man ta jobben med f de trygge og harmoniske. S de frste ukene er jo ogs de viktigste! Ukene bare flyr!! Lille Cessy er litt skeptisk og utrygg n. Hun gjemmer seg nok mye bak sin mor. S n m vi begynne litt "alene" trening. Hun m ut av flokken og st litt p egne b...

Dette er Cessy! Min lille valp p 13 uker!

Cessy er den minste av mine tre hjerter! Hun er s heldig f vokse opp sammen med sine foreldre, Jayli og Zevs. Vi har akkurat startet et oppdrett, og kennel navnet er Castle Hunters. Cessy er en av 4 valper som ble fdt 12/7-15 Det var en opplevelse og se og flge disse sm trollene helt til d...

En herlig dag i skogen!

Ja da ble det nok en deilig dag! Litt skyet, men solen kom etterhvert. Jeg bryr meg ikke om vret, men hundene liker IKKE regn! S er glad s lenge det ikke regner!  I dag gikk vi en runde som jeg kaller "vre ramsvik" Det er litt gangvei, litt skog, et stort jordet, ogs litt gangvei hjem ...

Ny dag, nye muligheter!

I dag er vret grtt! Men jeg har faktisk begynt sette pris p alle rstiden og det klimaet vi har! Sol og sommer blir for varmt, Vinter og sn blir for kaldt. S hst og vr, det er rstidene for meg!  Hsten er jo ogs flott for hundene! De kan lpe fritt! (Bnntvangen er ) Det er ikke ...

Velkommen til min blogg!

Det blir mye nytt for meg n, s mange av de frste innleggene mine blir nok litt rotete. Hper dere brer over med det..♥ Jeg m jo prve meg frem p alle de nye tastene og tingene som kan gjres her. Jeg kommer nok til skrive litt hver dag, og poste bilder. Dette vil nok bli som en dag...

Ny i Blogge verden! Skummelt! ;-)

Ja da har jeg ogs blitt bitt av "bloggeviruset" Jeg har jo ftt dilla p ta bilder, og elsker finne nye flotte motiver hver dag! S da kan jeg jo samtidig kanskje glede noen med litt fine bilder. Jeg vil nok ogs skrive litt om hva vi driver med hver dag, for i hundeverden har vi aldri fri! ...
Toini

51, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi gr mye turer, og jeg elsker fotografere, s det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. S her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! S flg meg gjerne, s fr du litt naturbilder hver dag! Jeg flger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!