Himmelen i brann! / Foto

Ja det var som om himmelen var i brann.. Helt nydelige farger! og den rosa fargen som lyste ned i vannet og opp å vognene, var helt fantastisk! Jeg har aldri sett en såååå fargerik og herlig himmel før!  Det var torden i lufta, og det buldret langt borte, men vi så og hørte aldri at det kom...

Fjortende stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer, Namsos, Plus camp Namsos/ Foto

Vi reiste fra Torghatten uten å ha gått opp for å se selve hullet! Vi orket ikke, og vi har funnet ut at det lønner seg å være tidlig ute på campingplassene, så vi måtte komme oss av gårde. Det var meldt flott vær, så vi ville komme tidlig frem på neste sted for å kunne nyte fin været!  Så ...

Idyllisk camping i solnedgang! / Foto

Trenger vel ikke si noe her! Bildene taler for seg! Det har vært noen dager med nydelige himler! Jeg MÅ bare ut å fotografere! Er så sjeldent jeg får med meg dette. For jeg er alltid tidlig i seng hjemme. Vi bor slik til at det er sjeldent jeg ser en så flott solnedgang også! Så for meg er dette...

Et flyvende innlegg! / Foto

Et lite stykke Norge må jo også ha med et Widerøe propell fly! Det er mange i Norges land som benytter seg av disse småflyene. Vi campet på Plus Camp Namsos, og lå da rett ved flystripa til Namsos lufthavn.  Ingen skal noen gang få meg opp i et slikt fly! Ikke helikopter heller. DA må ...

Trettende stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer: Torghatten, Brønnøysund. Torghatten camping / Foto

Nå har vi virkelig begynt på veien hjemover føler jeg. Det er egentlig ikke greit, for jeg har kost meg og koser meg veldig med å se på all den vakre naturen vi har! Bobilen fungerer, og vi lever enkelt og primitivt!  Jeg liker det, for da er ikke alt likt som til vanlig. Vi har wc og dusj ...

Tolvte stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjær: Nesna, Havblikk camping/ Foto

Ja det går unna i svingen nå.. Jeg liker det ikke..men det er jo så mye vakkert å se også, så jeg må bare bite tennene sammen. Men vi har lagt bort planen om Trollstigen, for jeg blir så anspent med disse små og svingete veiene.  Men vi dro ihvertfall fra Svartisen og tok to ferjer (tror je...

Regnfull dag i går, men flotte dråper! / Foto

Det var en regnfull dag i går. Noe opphold innimellom, så fikk gått tur med hundene uten å bli klissvåt. Men bakken var våt, og alt var liksom fuktig! MEN når det regner, så kommer dråpene! Vi var raskt avgårde i dag, da været så helt nydelig ut! og nettet streiket på morgenen, så...

Ellevte stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer, Meløy, Svartisen! / Foto

Da gikk turen videre på Kystveien. Gjennom bakker og berg, et nydelig landskap! Jeg tok masse bilder av disse mektige fjellene, og jeg er så fascinert av dette turkise vannet! Havet er ikke bare blått! Det er også grønt, og turkis!  Det var endel ekle tunneler, jeg har faktisk blitt litt en...

Idyll med himmelen i brann! /Foto

Ja nå ligger vi på Havblikk camping i Nesna. En herlig plass og vi fikk en helt fantastisk himmel i går kveld. Klokken var ca 23, og himmelen stod i brann! Lyst var det også, og jeg gikk amok med kameraet!  Så her er noen bilder av den nydelige himmelen vi fikk i går!  ...

Tiende stopp. Nå Kystveien fra Bodø til Steinkjer! Saltstraumen./ Foto

Ja da er Lofoten unnagjort, og for et sted!! Det var akkurat som jeg hadde trodde det skulle være, og ja, kanskje enda bedre.. Vi er ikke noen kulturmennesker, så vi har sett mye av naturen,bebyggelsen og steder. (Ikke museer ol). Det er det vi har kost oss med. Vi har også prøvd ut man...

Å i Lofoten! / Foto

Ja ENDELIG kom vi frem til Å i Lofoten! Det var et av delmålene for denne turen rundt i Norge. Jeg har vært her før, men fant ut at det er ca 40 år siden. Så da kan dere tenke dere at det var forandret!  Den gang jeg ferierte her med familien, så leide vi en rorbu. Rett ved sjøen, som de fl...

Niende og siste stopp på vei til Lofoten! Å og Moskenes/ Foto

Ja, da var vi vi første mål for turen vår! Å ytterst i Lofoten! Et praktfullt sted, og et sted hvor jeg har svake minner fra. Vi dro i fra tåke og vind, og kjørte gjennom "tåkedotter" og kom ut til Å.. Der var solen på vei, og vi gikk en tur ned til "sentrum" som var blitt veldig turist industri!...

Et lite stykke NORGE! / Foto

Dagen i dag har gått så fort. Vi har sittet på ferje i 4 timer, og er nå i Bodø! Innlegg fra siste stopp i Lofoten kommer i morgen, da jeg henger litt etter med bilderedigering. Blir mye bilder av det flotte landet vårt!  Så her er en liten stemningsrapport fra dagen i dag! Kan du gjette hv...

Åttende stopp på vei til Lofoten, Ramberg / Foto

Vi reiste med tungt hjerte fra den herlige plassen ytterst på moloen i Svolvær. Dagen startet med sol og varme. Men vi måtte videre, og målet har hele tiden vært å få se igjen det lille stedet ytterst i Lofoten, Å.  Jeg har vært på rorbu ferie her med familien min som liten. Så jeg har svak...

Sjuende stopp på vei til Lofoten! Svolvær/ Foto

En kort tur i bilen i går, og jammen tok vi en kort tur denne dagen også. Strålende sol, og en varme uten like! Ja vi trodde det skulle bli kaldt i nord, men der tok vi feil! Her var det godt over 30 grader og blå, blå himmel!  Så vi kjørte strake veien mot Svolvær, stoppet midt i...

EVENTYRSKOGEN i Hammarøy! / Foto

Ny campingplass hver dag, og nye turmuligheter. Alltid like spennende å se hva hver plass har å by på. Ikke alltid like fine turmuligheter, men her på Hammarøy var jeg veldig heldig.  Det var et par ved siden av oss som også hadde med hunder, og hun kom tilbake fra en tur og fortalte m...

Sjette stopp på vei til Lofoten! Lødingen./ Foto

Det ble en ferjetur fra Bognes, Hammerøy til Lødingen. Bilturen til ferja tok ca 20 min, og vi kom nesten direkte på ferja. Gikk egentlig litt for fort for meg. Men turen over tok bare en time, så vi koste oss med kaffe og svele. Hundene var i bobilen og slappet av.  Da vi kom over til Lødi...

Femte stopp på vei til Lofoten! Hammarøy!/ Foto

Ja nå nærmer vi oss! Vi passerte polarsirkelen over Salt fjellet i dag! For en natur!! Opp på snaufjellet, og berg og dalbane, opp og ned, sving etter sving! MEN nå er vi ihvertfall NORD!  Vi tok som sagt ikke ferjen fra Bodø til Moskenes. Vi kjørte rundt, men jeg forstår jo de som ikke øns...

Fjerde stopp på vei til Lofoten! / Foto

Da er vi kommet oss til nordland. Vi campet rett og slett på Mo i Rana camping. Vi kjørte fra Namskogane og stoppet et par ganger på veien. Jayli har vi måttet flytte buret for. Hun slo seg ikke til ro oppe på "hemsen" Tror fortsatt hun blir bilsyk, og det er særlig når det er mye svinger og opp ...

Svevende måker! / Foto

Måker, har vi nok av i Norge! De vet hvor de finner mat, rundt folk. Campingplasser er flott, her setter folk fra seg søppel, og de kan ha et herlig herremåltid! Her svever de tett over hodene våre.  Nå svever vi videre mot Bodø i dag! Et innlegg fra Mo i Rana kommer senere i dag. Har fått ...

Tredje stopp på vei mot Lofoten! / Foto

I går 18 juli stoppet vi på Namskogana, på Brekkvasselv camping. Det lå rett ved E6, og var ikke noe særlig koselig campingplass. Men vi skulle bare campe en natt, og orket ikke kjøre lengre, så da ble det her. En elv, med mange som fisket lå rett ved, og det gikk en liten sti der som man kunne g...

Andre stopp på vei mot Lofoten/ Foto

Fra Alvdal i går, til Levanger i dag..Med et stopp innom Røros! Jeg måtte bare se Røros by, og DET var virkelig en flott by for meg! Se innlegget om det her om du ikke har vært innom å tittet.  Ble ganske så lang kjøretur, men vi startet tidlig da hundene, eller Cessy ikke ville ligge ...

Bildedryss fra en herlig by! Røros!

Vi er på vei mot Lofoten, og kjørte fra Alvdal til Røros. Jeg har ikke vært der før, så jeg ville se stedet, og DET var et sted i mitt hjerte!! Så mange herlige gamle hus! og små smug med flotte ting innover.  Herlige små gater, og små koselige butikker! Vi var der kl 10 på en søndag, så li...

Første stopp på vei mot Lofoten! / Foto

Da er vi på vei, ja vi er på bobiltur til Lofoten! Jeg vil se mye av det Norge har å by på! Jeg har vært der før, men da var jeg ung, så jeg husker ikke så mye. Nå har vi feriert i Sverge og Danmark, så i år går turen nordover!  Vi har, eller mannen har 4 uker ferie, så vi har sett for...

Marihøna! /Foto

Den nydelige lille skapningen som mange har et forhold til. Som barn elsket jeg marihøna. Vist du fikk den til å gå på fingeren din, og ut på tuppen, så fløy den, og jeg kunne ønske meg noe. Vi telte prikker, og fant da  ut hvor gamle de var, trodde vi. Nå har jeg lest meg til at dette ...

Bade glade hunder...Nei! / Foto

Mine tre små dvergpinschere er IKKE glad i å bade. Jeg prøver å prøver, men er ikke så glad i å bade selv, så da forstår dere hvor ofte vi prøver... Nei, de liker ikke, men noen ganger så MÅ de avkjøles! Slik som denne dagen her, så var det så varmt, at de måtte få litt vann på kroppen.  Da...

Vakre små fargeklatter! / Foto

En stor samling av disse herlige, nydelige, sommerfuglene våre! Det har vært noen varme dager her på Hurumlandet, og da florerer det med sommerfugler! De er som små fargeklatter som kommer susende forbi overalt!  Jeg har to hunder som elsker å jage sommerfugler, så jeg går ikke glipp av en ...

Lite og enkelt, men vakkert! / Foto

Noen ganger er det enkle det fineste! Men det gjelder å se det...Man trenger ikke fargerike store blomsterbuketter for å lage et flott bildet, nei, man kan bruke naturen og plutselig så har du et flott bildet! Enkelt og greit!  En kongle mot en blå himmel er nydelig.. EN blomst med en nydel...

Tett på noen rare insekter! / Foto

Her har jeg samlet litt av våre rare og kanskje litt ekle insekter som jeg har funnet på mine turer. Det er noen kjente, men også noen jeg aldri har sett før! Noen av disse er jo bitte,bittesmå. Så er kanskje ikke så rart man ikke legger merke til dem.  Blir du fascinert av rare dyr?  ...

NÅ starter sommeren! / Foto

Det er helg, det er fredag, det er snart ferietur! NÅ starter sommeren! Ihvertfall for meg! Noen er kanskje ferdig med sin ferie, og jeg har enda ikke begynt. Men man kan nyte sene sommerkvelder selv om man ikke har ferie. Man kan nyte sommeren! Jeg føler ikke det er ferie før jeg reiser bort li...

Sunt, godt og vakkert!! / Foto

Nammmm....Ja det ER godt! og det ER sunt, og jammen ER det vakkert å se på også! Disse flotte og gode bærene som vi har rundt i naturen vår! Fritt for alle å plukke...Noen er flinkere til å benytte seg av dette flotte matfatet en andre, men de fleste har vel smakt på disse ville bærene våre! ...

Føler meg heldig!! / Foto

Ja egentlig så føler jeg med dobbelt heldig i dag! Jeg traff på TO herlige små ekorn på turen min i dag! Men jeg oppdaget ikke at det var to helt til å begynne med, og den ene satt helt stille høyt oppe på en gren. Den andre lekte, og turnet rundt stammen.. Ja når jeg så den andre, så tenkt...

Life is like a camera!

Life is like a camera.. Focus on whats importent,  capture the good times,  develop from the negatives,  and if things dont work out,  TAKE ANOTHER SHOT... -ukjent #dikt #sitat #ord #foto #natur #dråper #godmorgen #livet   GOD MORGEN !  HA EN RIKTIG GOD D...

Trenger du litt SOMMER og SOL? / Foto

Det har vært en grå og trist dag i dag. Ikke regn, men torden i lufta. Ja det har buldra litt rundt oss, men ikke så veldig nære. Jeg har måttet sette på lys inne, for det har vært mørkt.. Nesten som høstmørket!  Men det ser ut som det lysner litt rundt oss nå, men jeg vil ha mer sol og blå...

Tur i "Dråpeland"! / Foto

En litt grå og mørk dag.. Ikke kommet regn her hos meg, men tordner og lyner rundt her. Varmt, og klamt, Så snart braker det nok løs.. Det har regnet i natt, og skogen var ikke tørket opp når jeg kom for å gå tur. Så da hang alle disse dråpene rundt meg! Jeg klarer ikke å gå forbi de alle, må bar...

Sopp i skogens mørke kratt! / Foto

Sopp? Nå? Det syns jeg er litt tidlig..Men alt har jo kommet så tidlig i år! Eller er det jeg som ikke har fått med meg at sommeren er i full gang! Vi har sen ferie i år, så vi begynner jo ikke før nå til helgen, så for meg har liksom ikke sommeren begynt enda.  Nøtter og sopp, det hører li...

Turer i skog og mark med hundene 7 Juli - 10 Juli / Hundebilder

Da er vi kommet til nok en oppdatering fra turer i skog og mark! Det er sommer, det er sol, og det er snart ferie!! Men frem til vi skal på ferie, så går vi daglig turer her på Hurumlandet. Det er båndtvang, og det er mye folk ute på tur. Så hundene er alltid i bånd. Nå gleder vi oss litt til bån...

Noen litt spesielle sommerfugler! / Foto

De er kanskje ikke spesielle for alle, men for meg så var disse litt spesielle. De var ikke helt vanlig, som de oransje og svarte. Den ene her hadde jo dobbelt vinge sett, kanskje det er en slags møll? nr 1 Men uansett så er sommerfugler vakre! Vi har så utrolig mange forskjellige typer, og...

Gratulerer med 1 års dagen i dag! / Hundebilder

Valpene etter Jayli og Zevs, C- kullet, er 1 år i dag! Gratulerer så mye til Cessy, Gilbert, Zack og Zara ( Celine, Clint, Clay og Cindy) Det var vårt første kull, og spennende og skummelt. Men alt gikk forholdsvis  bra, og vi fikk flotte hjem til alle valpene. Den ene beholdt vi jo selv, Ce...

Tett på to gode venner! / Foto

Ja de var nok gode venner..for de var da sammen om samme blomst over lang tid. Det så nesten ut som de lekte litt gjemsel rundt denne busken, for det var turning rundt, og opp og ned! De koste seg! Jeg blir så fascinert av å følge med på disse små insektene våre, og se på alt hva de gjør. D...

Fjellets skatter!! / Foto

Idyll med småbåter på et stile vann! Skygger i vannet, hvor ting blir til to, nydelig natur som gjenspeiler seg i et nydelig vann. DET er noen av fjellets skatter. Høye fjell rundt, og en dal med vann så stille som i graven. Det vaker når fisken spretter opp! Myggen surrer og biter..Det klør, og ...

En and på fjelltur! /Foto

Vi var på fjelltur i helgen, og det ER sommer! Det var masse feriefolk overalt og endene vet hvor maten finnes. Så det var noen ender som holdt til rundt camping, her er det nok masse rester rundt omkring langs vannet, og etter grilling og frokost ute rundt vognene.  De var jo så vakre der ...

EN sommerfugl og EN linselus! / Foto

En vakker liten skapning, og jammen fikk jeg med en linselus også. Det så nesten ut som den viste seg frem for meg. Den bukket og snudde seg i alle vinkler. Slik at jeg fikk bilder i ulike posisjoner.  Den er jo bare så nydelig! og når den sitter slik på en fargerik blomst, så er det h...

Første bobiltur i sommer! / Foto

Da er endelig bobilen eu-godkjent, og reparert. Det har tatt sin tid, men endelig er "feriehuset" vårt klart! Så vi brå bestemte oss på fredag om å ta en overnattings tur fra lørdag til søndag. Vi begynner ferien neste helg, og det hadde vært greit å prøve en kort tur for å se at alt fungerte.&nb...

Stille vann! / Foto

Når jeg ser dette bildet, får jeg en ro i sjelen. Det lyser stillhet og ro over det. Det trenger jeg om morgenen. Stillhet! og ro! Så noen flotte vannliljer er det jeg vil starte morgenen med. Kanskje du også trenger litt stillhet og ro?  Jeg fant disse flotte liljene ved Røskestad vannet s...

Jeg traff en Tornskate! / Foto

Jeg fant en ny fugl til arkivet mitt! En Tornskate. Denne har jeg aldri lagt merke til før, og viste ihvertfall ikke at den het det.. Det er en fugl som går under navnet: varslere. Også kjent som Brunryggvarsler. (Lanius collurio) Hører også til i spurve fugler. Jeg gikk en kort tur i skoge...

Prosjekt større veranda!

Mannen min fikk det plutselig for seg at han ville legge platting videre rundt på baksiden av huset vårt. Nå har vi ganske stor veranda fra før, så det stod ikke på plassen. MEN det heller nedover på baksiden, og det var et stort hull som vi samlet alt av skrot som ikke passet andre steder. Så ti...

Wild food challenge! Dag 5 Gul

Da er vi over halvveis på denne utfordringen, og i dag er det fargen gul. Vist du lurer på hva dette går ut på, så titt innom bloggen til Søtmonsen som satte i gang denne challenge, her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1456149580_wild_food_challenge.html Men kort fortalt, så får vi en ...

Nøtteliten nederst i et tre!! / Foto

Ja tenk..jeg var heldig i dag også! I dag dukket den bare opp foran meg nederst på en gren. Jeg skvatt, og hundene oppdaget den ikke. Men jeg prøvde febrilsk å få opp kameraet og få fokus på den..Fikk to bilder, og den løp videre. Men de to bildene ble faktisk ganske bra!  Den hadde det for...

Sjefen i huset! / Foto

Her er Pusur, det er en blandingskatt. Den er litt skogskatt, og litt perser. Så den er nydelig uten den trykte nesen. En herlig lodden pels, som egentlig er helt forferdelig, for den tover seg, og den røyter 100 ganger mer en hundene.  Hun er ca 9 år. Liker å være for seg selv, og koser se...

Nå kommer jeg å tar deg!! / Foto

Som regel så er jo sommerfugler vakre og nydelige skapninger... Men noen ganger, så kan de faktisk se litt skremmende ut! Slik som denne karen her.. Se den snabelen, og det blikket!! NÅ KOMMER JEG Å TAR DEG!  Ja jeg vet at disse bildene nesten er like, men jeg klarte ikke å bestemme meg f...

Turer i skog og mark med hundene 4 juli - 6 juli / Hundebilder

En oppsummering med bilder fra turene mine denne perioden. Vi går mye i skog og mark,og det blir mange like steder, men prøver å lage forskjellige bilder fra hvert sted. Men nå reiser vi jo snart på ferie, og da blir det bilder fra nye steder!  En herlig periode uten regn. Det har vært...

Wild food challenge! Dag 4 Svart

Dag 4 i denne mat challengen til Søtmonsen i bloggen mat og kakeoppskrifter. Vil du være med? eller se hva dette går ut på, så titt innom bloggen hennes her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1467648020_04072016.html I dag er fargen svart, og det første jeg tenkte på var Oliven. Svart ol...

Naturbilder fra tur 6 juli Del 2 Ved sjøen.

Her kommer del 2 av bilder tatt 6 juli. Turen gikk kyststien mot Tyskerstranda, og denne delen er fra sjøsiden. Jeg har litt skog, og litt sjø på denne turen, så derfor delte jeg det opp slik.  Jeg ble så fascinert av disse måkene som drev på i vannkanten også. Så ble en del bilder av de.&n...

Jeg fant en GULL flue!! / Foto

Ja denne var virkelig lekker!! Om man kan si det om fluer da. Men noen av disse små insektene er faktisk flotte. Nå hadde jeg jo et innlegg for noen dager siden om fluer. Der tok skrev jeg litt fakta om fluer, se gjerne innlegget her: http://dvergpinschereimitthjerte.blogg.no/1467645027...

Wild food challenge! Dag 3 Grønn

Det går unna med denne utfordringen. Jeg har valgt å ikke gjøre den så vanskelig, så da tar jeg det første jeg tenker på.. tenkte jeg..For det ble ikke slik. For jeg må jo ta noe som jeg HAR bildet av!  I dag var fargen grønn, og jeg tenke salat med engang. Men som sagt, det hadde jeg ikke ...

Naturbilder fra dagens tur 6 juli Del 1

Flott tur vær, ikke regn, ikke for varmt, og ikke for kaldt. Sol og skyet om hverandre. DET er herlig tur vær! Masse folk ute på tur stiene mine, så jeg merker at det er skolefri, og ferie for mange.  Nå bor vi også på et sted som ER et feriested, så masse ukjente folk overalt. Tok en kort ...

Wild food challenge! Dag 2 Rød

Dag 2 av denne flotte utfordringen til Søtmonsen i bloggen Mat og kake oppskrifter. Her skal vi finne vill mat og tenke på fargen rød i dag. Det er forskjellige farger hver dag. Se gjerne innom bloggen hennes her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1456149580_wild_food_challenge.html ...

Har du sett noe så nydelig!? / Foto

Det er så mye sommerfugler hos oss på slike flotte dager som nå! Gikk en tur innover mot Langevann, og her er det alltid mange. Jeg hadde jo et innlegg for ikke lenge siden, med masse forskjellige sommerfugler. Så jeg så egentlig ikke etter det i dag. Men denne her bare lyste mot meg!!  Har...

Et idyllisk sted! / Foto

Her om dagen tok jeg en ny sti for å komme meg ned til Røskestad vannet. Jeg har blitt fortalt om denne stien, og sønnen min tok meg med for veldig lenge siden. Så siden den gang er det hogget mye i skogen der, så jeg kjente meg ikke igjen.  Jeg tok denne stien og kom raskt ned til vannet. ...

Sandpapir!

Når mennesker sårer deg igjen og igjen,  tenk på dem som sandpapir.  De skraper og gjør deg vondt.  Men etterhvert vil du skinne og bli  polert, mens de revner og blir  ubrukelige... -ukjent- #sitat #dikt #ord #godeord #godmorgen #natur #foto    Husk ...

Store vakre langhårede dyr! / Foto

På en av turene mine så kom jeg over disse store vakre dyrene her. De stod ganske langt borte, på et jordet, så bildene er zoomet mye. Jeg skulle til å sette hunden på en steinmur for å ta bilde av de, da den ene hunden hele tiden snudde seg bakover..DA så jeg disse store vakre dyrene jeg også!&n...

Wild food challenge! Dag 1 Blå

Da har Søtmonsen satt i gang en utfordring! Lenge siden sist nå, så nå skynder jeg meg å blir med! Så får vi se hva vi finner på. Challengen går ut på å finne Vill mat, og så får man et stikkord pr dag. Her er listen over dagenes stikkord:  Wild food er stikkordet: Dag 1: Blå. Dag 2: Rø...

Flue fest!! / Foto

Fluene koser seg! Det er sommer, det er varmt, og det er sol! De florerer rundt overalt! Til pest og plage! Men de har vel en nytteverdi disse også. Jeg har aldri lagt merke til at vi har så mange forskjellige typer fluer. Men det er utrolig mange forskjellige, men allikevel like.  Her kom ...

Kamp om plassene! / Foto

Jeg opplever masse på mine turer i skog og mark. Her om dagen gikk jeg langs kyst stien og kom til denne stranden. Jeg stod et stykke unna da det var en flott bro som jeg også måtte ta bilde av..Kommer et eget innlegg fra selve plassen senere.  Så hører jeg noe spetakel fra stranden. og der...

Lykken!

Ha en fin dag mine venner!    Lykken er ikke avhengig av hva vi eier.. Men hva vi har evnene til å  glede oss over... -ukjent- #dikt #sitat #ord #godmorgen #natur #foto     HA EN RIKTIG GOD DAG!

Turer i skog og mark med hundene 30 juni - 3 juli / Hundebilder

En ny periode, nye turer, og masse herlig friluftsliv! Et hundeliv kan være herlig, men det kan også være som et fengsel... Jeg er veldig opptatt av at det IKKE skal føles som et fengsel for mine hunder. Derfor er vi ute på tur hver dag!  De skal få "lese avisen", de skal få se andre hunder...

La humla suse! Bzzzzz / Foto

De er så herlige disse søte små bamsene! De skriker etter å bli fotografert der de summer avgårde. Det er jo umulig å ikke se dem..For de er jo overalt! De finnes i alle størrelser og fasonger.. Forskjellige farger og masse nyanser.  Men vi er heldig som har så mange av disse flotte skapnin...

Idyllisk tur på kyststien i Filtvet / Foto

Her om dagen gikk jeg en ny sti, ja jeg har gått den før, men det er lenge siden, og det var før jeg begynte å fotografere naturen. Så nå måtte jeg jo forevige de flotte tingene jeg fant og alle de flotte idylliske stedene.  Vil du se mer fra denne turen, så kan du gå inn på disse innl...

Livet er kort!

Livet er kort! Fokuser på det som virkelig betyr noe, og gi slipp på resten... -ukjent- #sitat #dikt #ord #godmorgen #natur #foto   GOD MORGEN ALLE SAMMEN!  HA EN RIKTIG GOD DAG!

Like som to dråper vann!? / Foto

Nei, det er ingen dråper som er så like som to dråper vann.. Jeg tror ikke de dråpene fra vannet i krana heller er helt like..Men vi bruker det gjerne som et ordtak. Som at de er like som to dråper vann!  For ja, de kan SE like ut, men ER ikke like.  Her har jeg samlet noen dråper som...

Nøtteliten bor i toppen av et tre! / Foto

Nøtteliten Nøtteliten bor i toppen av et tre  Han er aldri ferdig når han skal avsted  Han skal spise fire konglefrø og danse lite grann  Han skal erte frøken skjære og en gammel kråkemann  "Nøtteliten" sier mamma, "er du der"  Nøtteliten svarer: "Neida, jeg er her"...

De ligner på små Lemurer! / Foto

Her om dagen så gikk vi tur ved havna. Vi hørte et skrik og alle hundene dro mot en sti som går over mot havna. Da ser jeg en Canada gås, eller noe annet stort dyr, som spankulerer rundt mellom båtene på land. Den går og hyler og virker forvirret.  Nå kom regnet veldig fort, og det regnet p...

Mange flotte sommerfugler! Del 2 / Foto

Her på Hurumlandet har vi masse skog og mark. Så vi har også et rikt dyreliv her. Sommerfuglen trives, og når man går tur i skogen, så er det masse sommerfugler, humler, fluer, knott og mygg.  Så turen ved Røskestad vannet forrige dagen, ga meg mange flotte sommerfuglbilder. Derfor måtte je...

Sterk!

Jeg har aldri møtt  en sterk person med en enkel  fortid.. -Atticus- #dikt #sitat #ord #godmorgen #natur #foto    En god morgen ønsker jeg deg!  og en riktig  GOD DAG!

Nå ER det jammen sommer!! / Foto

Ja kalenderen viser 1.juli, så vi er vel godt i gang med sommeren. Men den går jo så fort! og naturen raser avgårde.. Blomstene begynner å visne, og nye kommer til, men når bærene begynner å komme...ja da er vi langt inne i sommeren!!  Men i dag gikk vi tur nede ved sjøen langs kyst stien, ...

Villa Malla ved Filtvet fyr i Hurum! / Foto

Jeg tok en liten runde rundt ved fyret ved Filtvet i dag. Her ligger også den kjente restauranten til Sonja Lie. Villa Malla. Det var her innspillingen til tv serien Grillmestrene var. Hit kommer folk langveis fra for å smake på den nydelige og spesielle maten hun lager her.  Jeg har enda i...

Blomster til deg! / Foto

Det er fredag, det er helg, det er sikkert begynnelsen av sommerferie for noen...Noen har kanskje ikke helg denne helgen, de må jobbe, for noen må jo det også...Kanskje har du ikke en god dag...Eller du HAR en god dag... Uansett så passer det med litt blomster til dere alle sammen! ...

Ikke gjør det..

Ikke gi løfter  når du er glad.. Ikke gi svar  når du er sint.. Ikke bestem deg når du er trist.. -ukjent- #ord #sitat #dikt #godmorgen #natur #foto #sjø   GOD MORGEN ALLE SAMMEN!  HA EN RIKTIG GOD DAG!
Toini

50, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi går mye turer, og jeg elsker å fotografere, så det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. Så her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! Så følg meg gjerne, så får du litt naturbilder hver dag! Jeg følger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!