Himmelen i brann! / Foto

Ja det var som om himmelen var i brann.. Helt nydelige farger! og den rosa fargen som lyste ned i vannet og opp vognene, var helt fantastisk! Jeg har aldri sett en s fargerik og herlig himmel fr!  Det var torden i lufta, og det buldret langt borte, men vi s og hrte aldri at det kom...

Fjortende stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer, Namsos, Plus camp Namsos/ Foto

Vi reiste fra Torghatten uten ha gtt opp for se selve hullet! Vi orket ikke, og vi har funnet ut at det lnner seg vre tidlig ute p campingplassene, s vi mtte komme oss av grde. Det var meldt flott vr, s vi ville komme tidlig frem p neste sted for kunne nyte fin vret!  S ...

Idyllisk camping i solnedgang! / Foto

Trenger vel ikke si noe her! Bildene taler for seg! Det har vrt noen dager med nydelige himler! Jeg M bare ut fotografere! Er s sjeldent jeg fr med meg dette. For jeg er alltid tidlig i seng hjemme. Vi bor slik til at det er sjeldent jeg ser en s flott solnedgang ogs! S for meg er dette...

Et flyvende innlegg! / Foto

Et lite stykke Norge m jo ogs ha med et Widere propell fly! Det er mange i Norges land som benytter seg av disse smflyene. Vi campet p Plus Camp Namsos, og l da rett ved flystripa til Namsos lufthavn.  Ingen skal noen gang f meg opp i et slikt fly! Ikke helikopter heller. DA m ...

Trettende stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer: Torghatten, Brnnysund. Torghatten camping / Foto

N har vi virkelig begynt p veien hjemover fler jeg. Det er egentlig ikke greit, for jeg har kost meg og koser meg veldig med se p all den vakre naturen vi har! Bobilen fungerer, og vi lever enkelt og primitivt!  Jeg liker det, for da er ikke alt likt som til vanlig. Vi har wc og dusj ...

Tolvte stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjr: Nesna, Havblikk camping/ Foto

Ja det gr unna i svingen n.. Jeg liker det ikke..men det er jo s mye vakkert se ogs, s jeg m bare bite tennene sammen. Men vi har lagt bort planen om Trollstigen, for jeg blir s anspent med disse sm og svingete veiene.  Men vi dro ihvertfall fra Svartisen og tok to ferjer (tror je...

Regnfull dag i gr, men flotte drper! / Foto

Det var en regnfull dag i gr. Noe opphold innimellom, s fikk gtt tur med hundene uten bli klissvt. Men bakken var vt, og alt var liksom fuktig! MEN nr det regner, s kommer drpene! Vi var raskt avgrde i dag, da vret s helt nydelig ut! og nettet streiket p morgenen, s...

Ellevte stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer, Mely, Svartisen! / Foto

Da gikk turen videre p Kystveien. Gjennom bakker og berg, et nydelig landskap! Jeg tok masse bilder av disse mektige fjellene, og jeg er s fascinert av dette turkise vannet! Havet er ikke bare bltt! Det er ogs grnt, og turkis!  Det var endel ekle tunneler, jeg har faktisk blitt litt en...

Idyll med himmelen i brann! /Foto

Ja n ligger vi p Havblikk camping i Nesna. En herlig plass og vi fikk en helt fantastisk himmel i gr kveld. Klokken var ca 23, og himmelen stod i brann! Lyst var det ogs, og jeg gikk amok med kameraet!  S her er noen bilder av den nydelige himmelen vi fikk i gr!  ...

Tiende stopp. N Kystveien fra Bod til Steinkjer! Saltstraumen./ Foto

Ja da er Lofoten unnagjort, og for et sted!! Det var akkurat som jeg hadde trodde det skulle vre, og ja, kanskje enda bedre.. Vi er ikke noen kulturmennesker, s vi har sett mye av naturen,bebyggelsen og steder. (Ikke museer ol). Det er det vi har kost oss med. Vi har ogs prvd ut man...

i Lofoten! / Foto

Ja ENDELIG kom vi frem til i Lofoten! Det var et av delmlene for denne turen rundt i Norge. Jeg har vrt her fr, men fant ut at det er ca 40 r siden. S da kan dere tenke dere at det var forandret!  Den gang jeg ferierte her med familien, s leide vi en rorbu. Rett ved sjen, som de fl...

Niende og siste stopp p vei til Lofoten! og Moskenes/ Foto

Ja, da var vi vi frste ml for turen vr! ytterst i Lofoten! Et praktfullt sted, og et sted hvor jeg har svake minner fra. Vi dro i fra tke og vind, og kjrte gjennom "tkedotter" og kom ut til .. Der var solen p vei, og vi gikk en tur ned til "sentrum" som var blitt veldig turist industri!...

Et lite stykke NORGE! / Foto

Dagen i dag har gtt s fort. Vi har sittet p ferje i 4 timer, og er n i Bod! Innlegg fra siste stopp i Lofoten kommer i morgen, da jeg henger litt etter med bilderedigering. Blir mye bilder av det flotte landet vrt!  S her er en liten stemningsrapport fra dagen i dag! Kan du gjette hv...

ttende stopp p vei til Lofoten, Ramberg / Foto

Vi reiste med tungt hjerte fra den herlige plassen ytterst p moloen i Svolvr. Dagen startet med sol og varme. Men vi mtte videre, og mlet har hele tiden vrt f se igjen det lille stedet ytterst i Lofoten, .  Jeg har vrt p rorbu ferie her med familien min som liten. S jeg har svak...

Sjuende stopp p vei til Lofoten! Svolvr/ Foto

En kort tur i bilen i gr, og jammen tok vi en kort tur denne dagen ogs. Strlende sol, og en varme uten like! Ja vi trodde det skulle bli kaldt i nord, men der tok vi feil! Her var det godt over 30 grader og bl, bl himmel!  S vi kjrte strake veien mot Svolvr, stoppet midt i...

EVENTYRSKOGEN i Hammary! / Foto

Ny campingplass hver dag, og nye turmuligheter. Alltid like spennende se hva hver plass har by p. Ikke alltid like fine turmuligheter, men her p Hammary var jeg veldig heldig.  Det var et par ved siden av oss som ogs hadde med hunder, og hun kom tilbake fra en tur og fortalte m...

Sjette stopp p vei til Lofoten! Ldingen./ Foto

Det ble en ferjetur fra Bognes, Hammery til Ldingen. Bilturen til ferja tok ca 20 min, og vi kom nesten direkte p ferja. Gikk egentlig litt for fort for meg. Men turen over tok bare en time, s vi koste oss med kaffe og svele. Hundene var i bobilen og slappet av.  Da vi kom over til Ldi...

Femte stopp p vei til Lofoten! Hammary!/ Foto

Ja n nrmer vi oss! Vi passerte polarsirkelen over Salt fjellet i dag! For en natur!! Opp p snaufjellet, og berg og dalbane, opp og ned, sving etter sving! MEN n er vi ihvertfall NORD!  Vi tok som sagt ikke ferjen fra Bod til Moskenes. Vi kjrte rundt, men jeg forstr jo de som ikke ns...

Fjerde stopp p vei til Lofoten! / Foto

Da er vi kommet oss til nordland. Vi campet rett og slett p Mo i Rana camping. Vi kjrte fra Namskogane og stoppet et par ganger p veien. Jayli har vi mttet flytte buret for. Hun slo seg ikke til ro oppe p "hemsen" Tror fortsatt hun blir bilsyk, og det er srlig nr det er mye svinger og opp ...

Svevende mker! / Foto

Mker, har vi nok av i Norge! De vet hvor de finner mat, rundt folk. Campingplasser er flott, her setter folk fra seg sppel, og de kan ha et herlig herremltid! Her svever de tett over hodene vre.  N svever vi videre mot Bod i dag! Et innlegg fra Mo i Rana kommer senere i dag. Har ftt ...

Tredje stopp p vei mot Lofoten! / Foto

I gr 18 juli stoppet vi p Namskogana, p Brekkvasselv camping. Det l rett ved E6, og var ikke noe srlig koselig campingplass. Men vi skulle bare campe en natt, og orket ikke kjre lengre, s da ble det her. En elv, med mange som fisket l rett ved, og det gikk en liten sti der som man kunne g...

Andre stopp p vei mot Lofoten/ Foto

Fra Alvdal i gr, til Levanger i dag..Med et stopp innom Rros! Jeg mtte bare se Rros by, og DET var virkelig en flott by for meg! Se innlegget om det her om du ikke har vrt innom tittet.  Ble ganske s lang kjretur, men vi startet tidlig da hundene, eller Cessy ikke ville ligge ...

Bildedryss fra en herlig by! Rros!

Vi er p vei mot Lofoten, og kjrte fra Alvdal til Rros. Jeg har ikke vrt der fr, s jeg ville se stedet, og DET var et sted i mitt hjerte!! S mange herlige gamle hus! og sm smug med flotte ting innover.  Herlige sm gater, og sm koselige butikker! Vi var der kl 10 p en sndag, s li...

Frste stopp p vei mot Lofoten! / Foto

Da er vi p vei, ja vi er p bobiltur til Lofoten! Jeg vil se mye av det Norge har by p! Jeg har vrt der fr, men da var jeg ung, s jeg husker ikke s mye. N har vi feriert i Sverge og Danmark, s i r gr turen nordover!  Vi har, eller mannen har 4 uker ferie, s vi har sett for...

Marihna! /Foto

Den nydelige lille skapningen som mange har et forhold til. Som barn elsket jeg marihna. Vist du fikk den til g p fingeren din, og ut p tuppen, s fly den, og jeg kunne nske meg noe. Vi telte prikker, og fant da  ut hvor gamle de var, trodde vi. N har jeg lest meg til at dette ...

Bade glade hunder...Nei! / Foto

Mine tre sm dvergpinschere er IKKE glad i bade. Jeg prver prver, men er ikke s glad i bade selv, s da forstr dere hvor ofte vi prver... Nei, de liker ikke, men noen ganger s M de avkjles! Slik som denne dagen her, s var det s varmt, at de mtte f litt vann p kroppen.  Da...

Vakre sm fargeklatter! / Foto

En stor samling av disse herlige, nydelige, sommerfuglene vre! Det har vrt noen varme dager her p Hurumlandet, og da florerer det med sommerfugler! De er som sm fargeklatter som kommer susende forbi overalt!  Jeg har to hunder som elsker jage sommerfugler, s jeg gr ikke glipp av en ...

Lite og enkelt, men vakkert! / Foto

Noen ganger er det enkle det fineste! Men det gjelder se det...Man trenger ikke fargerike store blomsterbuketter for lage et flott bildet, nei, man kan bruke naturen og plutselig s har du et flott bildet! Enkelt og greit!  En kongle mot en bl himmel er nydelig.. EN blomst med en nydel...

Tett p noen rare insekter! / Foto

Her har jeg samlet litt av vre rare og kanskje litt ekle insekter som jeg har funnet p mine turer. Det er noen kjente, men ogs noen jeg aldri har sett fr! Noen av disse er jo bitte,bittesm. S er kanskje ikke s rart man ikke legger merke til dem.  Blir du fascinert av rare dyr?  ...

N starter sommeren! / Foto

Det er helg, det er fredag, det er snart ferietur! N starter sommeren! Ihvertfall for meg! Noen er kanskje ferdig med sin ferie, og jeg har enda ikke begynt. Men man kan nyte sene sommerkvelder selv om man ikke har ferie. Man kan nyte sommeren! Jeg fler ikke det er ferie fr jeg reiser bort li...

Sunt, godt og vakkert!! / Foto

Nammmm....Ja det ER godt! og det ER sunt, og jammen ER det vakkert se p ogs! Disse flotte og gode brene som vi har rundt i naturen vr! Fritt for alle plukke...Noen er flinkere til benytte seg av dette flotte matfatet en andre, men de fleste har vel smakt p disse ville brene vre! ...

Fler meg heldig!! / Foto

Ja egentlig s fler jeg med dobbelt heldig i dag! Jeg traff p TO herlige sm ekorn p turen min i dag! Men jeg oppdaget ikke at det var to helt til begynne med, og den ene satt helt stille hyt oppe p en gren. Den andre lekte, og turnet rundt stammen.. Ja nr jeg s den andre, s tenkt...

Life is like a camera!

Life is like a camera.. Focus on whats importent,  capture the good times,  develop from the negatives,  and if things dont work out,  TAKE ANOTHER SHOT... -ukjent #dikt #sitat #ord #foto #natur #drper #godmorgen #livet   GOD MORGEN !  HA EN RIKTIG GOD D...

Trenger du litt SOMMER og SOL? / Foto

Det har vrt en gr og trist dag i dag. Ikke regn, men torden i lufta. Ja det har buldra litt rundt oss, men ikke s veldig nre. Jeg har mttet sette p lys inne, for det har vrt mrkt.. Nesten som hstmrket!  Men det ser ut som det lysner litt rundt oss n, men jeg vil ha mer sol og bl...

Tur i "Drpeland"! / Foto

En litt gr og mrk dag.. Ikke kommet regn her hos meg, men tordner og lyner rundt her. Varmt, og klamt, S snart braker det nok ls.. Det har regnet i natt, og skogen var ikke trket opp nr jeg kom for g tur. S da hang alle disse drpene rundt meg! Jeg klarer ikke g forbi de alle, m bar...

Sopp i skogens mrke kratt! / Foto

Sopp? N? Det syns jeg er litt tidlig..Men alt har jo kommet s tidlig i r! Eller er det jeg som ikke har ftt med meg at sommeren er i full gang! Vi har sen ferie i r, s vi begynner jo ikke fr n til helgen, s for meg har liksom ikke sommeren begynt enda.  Ntter og sopp, det hrer li...

Turer i skog og mark med hundene 7 Juli - 10 Juli / Hundebilder

Da er vi kommet til nok en oppdatering fra turer i skog og mark! Det er sommer, det er sol, og det er snart ferie!! Men frem til vi skal p ferie, s gr vi daglig turer her p Hurumlandet. Det er bndtvang, og det er mye folk ute p tur. S hundene er alltid i bnd. N gleder vi oss litt til bn...

Noen litt spesielle sommerfugler! / Foto

De er kanskje ikke spesielle for alle, men for meg s var disse litt spesielle. De var ikke helt vanlig, som de oransje og svarte. Den ene her hadde jo dobbelt vinge sett, kanskje det er en slags mll? nr 1 Men uansett s er sommerfugler vakre! Vi har s utrolig mange forskjellige typer, og...

Gratulerer med 1 rs dagen i dag! / Hundebilder

Valpene etter Jayli og Zevs, C- kullet, er 1 r i dag! Gratulerer s mye til Cessy, Gilbert, Zack og Zara ( Celine, Clint, Clay og Cindy) Det var vrt frste kull, og spennende og skummelt. Men alt gikk forholdsvis  bra, og vi fikk flotte hjem til alle valpene. Den ene beholdt vi jo selv, Ce...

Tett p to gode venner! / Foto

Ja de var nok gode venner..for de var da sammen om samme blomst over lang tid. Det s nesten ut som de lekte litt gjemsel rundt denne busken, for det var turning rundt, og opp og ned! De koste seg! Jeg blir s fascinert av flge med p disse sm insektene vre, og se p alt hva de gjr. D...

Fjellets skatter!! / Foto

Idyll med smbter p et stile vann! Skygger i vannet, hvor ting blir til to, nydelig natur som gjenspeiler seg i et nydelig vann. DET er noen av fjellets skatter. Hye fjell rundt, og en dal med vann s stille som i graven. Det vaker nr fisken spretter opp! Myggen surrer og biter..Det klr, og ...

En and p fjelltur! /Foto

Vi var p fjelltur i helgen, og det ER sommer! Det var masse feriefolk overalt og endene vet hvor maten finnes. S det var noen ender som holdt til rundt camping, her er det nok masse rester rundt omkring langs vannet, og etter grilling og frokost ute rundt vognene.  De var jo s vakre der ...

EN sommerfugl og EN linselus! / Foto

En vakker liten skapning, og jammen fikk jeg med en linselus ogs. Det s nesten ut som den viste seg frem for meg. Den bukket og snudde seg i alle vinkler. Slik at jeg fikk bilder i ulike posisjoner.  Den er jo bare s nydelig! og nr den sitter slik p en fargerik blomst, s er det h...

Frste bobiltur i sommer! / Foto

Da er endelig bobilen eu-godkjent, og reparert. Det har tatt sin tid, men endelig er "feriehuset" vrt klart! S vi br bestemte oss p fredag om ta en overnattings tur fra lrdag til sndag. Vi begynner ferien neste helg, og det hadde vrt greit prve en kort tur for se at alt fungerte.&nb...

Stille vann! / Foto

Nr jeg ser dette bildet, fr jeg en ro i sjelen. Det lyser stillhet og ro over det. Det trenger jeg om morgenen. Stillhet! og ro! S noen flotte vannliljer er det jeg vil starte morgenen med. Kanskje du ogs trenger litt stillhet og ro?  Jeg fant disse flotte liljene ved Rskestad vannet s...

Jeg traff en Tornskate! / Foto

Jeg fant en ny fugl til arkivet mitt! En Tornskate. Denne har jeg aldri lagt merke til fr, og viste ihvertfall ikke at den het det.. Det er en fugl som gr under navnet: varslere. Ogs kjent som Brunryggvarsler. (Lanius collurio) Hrer ogs til i spurve fugler. Jeg gikk en kort tur i skoge...

Prosjekt strre veranda!

Mannen min fikk det plutselig for seg at han ville legge platting videre rundt p baksiden av huset vrt. N har vi ganske stor veranda fra fr, s det stod ikke p plassen. MEN det heller nedover p baksiden, og det var et stort hull som vi samlet alt av skrot som ikke passet andre steder. S ti...

Wild food challenge! Dag 5 Gul

Da er vi over halvveis p denne utfordringen, og i dag er det fargen gul. Vist du lurer p hva dette gr ut p, s titt innom bloggen til Stmonsen som satte i gang denne challenge, her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1456149580_wild_food_challenge.html Men kort fortalt, s fr vi en ...

Ntteliten nederst i et tre!! / Foto

Ja tenk..jeg var heldig i dag ogs! I dag dukket den bare opp foran meg nederst p en gren. Jeg skvatt, og hundene oppdaget den ikke. Men jeg prvde febrilsk f opp kameraet og f fokus p den..Fikk to bilder, og den lp videre. Men de to bildene ble faktisk ganske bra!  Den hadde det for...

Sjefen i huset! / Foto

Her er Pusur, det er en blandingskatt. Den er litt skogskatt, og litt perser. S den er nydelig uten den trykte nesen. En herlig lodden pels, som egentlig er helt forferdelig, for den tover seg, og den ryter 100 ganger mer en hundene.  Hun er ca 9 r. Liker vre for seg selv, og koser se...

N kommer jeg tar deg!! / Foto

Som regel s er jo sommerfugler vakre og nydelige skapninger... Men noen ganger, s kan de faktisk se litt skremmende ut! Slik som denne karen her.. Se den snabelen, og det blikket!! N KOMMER JEG TAR DEG!  Ja jeg vet at disse bildene nesten er like, men jeg klarte ikke bestemme meg f...

Turer i skog og mark med hundene 4 juli - 6 juli / Hundebilder

En oppsummering med bilder fra turene mine denne perioden. Vi gr mye i skog og mark,og det blir mange like steder, men prver lage forskjellige bilder fra hvert sted. Men n reiser vi jo snart p ferie, og da blir det bilder fra nye steder!  En herlig periode uten regn. Det har vrt...

Wild food challenge! Dag 4 Svart

Dag 4 i denne mat challengen til Stmonsen i bloggen mat og kakeoppskrifter. Vil du vre med? eller se hva dette gr ut p, s titt innom bloggen hennes her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1467648020_04072016.html I dag er fargen svart, og det frste jeg tenkte p var Oliven. Svart ol...

Naturbilder fra tur 6 juli Del 2 Ved sjen.

Her kommer del 2 av bilder tatt 6 juli. Turen gikk kyststien mot Tyskerstranda, og denne delen er fra sjsiden. Jeg har litt skog, og litt sj p denne turen, s derfor delte jeg det opp slik.  Jeg ble s fascinert av disse mkene som drev p i vannkanten ogs. S ble en del bilder av de.&n...

Jeg fant en GULL flue!! / Foto

Ja denne var virkelig lekker!! Om man kan si det om fluer da. Men noen av disse sm insektene er faktisk flotte. N hadde jeg jo et innlegg for noen dager siden om fluer. Der tok skrev jeg litt fakta om fluer, se gjerne innlegget her: http://dvergpinschereimitthjerte.blogg.no/1467645027...

Wild food challenge! Dag 3 Grnn

Det gr unna med denne utfordringen. Jeg har valgt ikke gjre den s vanskelig, s da tar jeg det frste jeg tenker p.. tenkte jeg..For det ble ikke slik. For jeg m jo ta noe som jeg HAR bildet av!  I dag var fargen grnn, og jeg tenke salat med engang. Men som sagt, det hadde jeg ikke ...

Naturbilder fra dagens tur 6 juli Del 1

Flott tur vr, ikke regn, ikke for varmt, og ikke for kaldt. Sol og skyet om hverandre. DET er herlig tur vr! Masse folk ute p tur stiene mine, s jeg merker at det er skolefri, og ferie for mange.  N bor vi ogs p et sted som ER et feriested, s masse ukjente folk overalt. Tok en kort ...

Wild food challenge! Dag 2 Rd

Dag 2 av denne flotte utfordringen til Stmonsen i bloggen Mat og kake oppskrifter. Her skal vi finne vill mat og tenke p fargen rd i dag. Det er forskjellige farger hver dag. Se gjerne innom bloggen hennes her: http://matogkakeoppskrifter.blogg.no/1456149580_wild_food_challenge.html ...

Har du sett noe s nydelig!? / Foto

Det er s mye sommerfugler hos oss p slike flotte dager som n! Gikk en tur innover mot Langevann, og her er det alltid mange. Jeg hadde jo et innlegg for ikke lenge siden, med masse forskjellige sommerfugler. S jeg s egentlig ikke etter det i dag. Men denne her bare lyste mot meg!!  Har...

Et idyllisk sted! / Foto

Her om dagen tok jeg en ny sti for komme meg ned til Rskestad vannet. Jeg har blitt fortalt om denne stien, og snnen min tok meg med for veldig lenge siden. S siden den gang er det hogget mye i skogen der, s jeg kjente meg ikke igjen.  Jeg tok denne stien og kom raskt ned til vannet. ...

Sandpapir!

Nr mennesker srer deg igjen og igjen,  tenk p dem som sandpapir.  De skraper og gjr deg vondt.  Men etterhvert vil du skinne og bli  polert, mens de revner og blir  ubrukelige... -ukjent- #sitat #dikt #ord #godeord #godmorgen #natur #foto    Husk ...

Store vakre langhrede dyr! / Foto

P en av turene mine s kom jeg over disse store vakre dyrene her. De stod ganske langt borte, p et jordet, s bildene er zoomet mye. Jeg skulle til sette hunden p en steinmur for ta bilde av de, da den ene hunden hele tiden snudde seg bakover..DA s jeg disse store vakre dyrene jeg ogs!&n...

Wild food challenge! Dag 1 Bl

Da har Stmonsen satt i gang en utfordring! Lenge siden sist n, s n skynder jeg meg blir med! S fr vi se hva vi finner p. Challengen gr ut p finne Vill mat, og s fr man et stikkord pr dag. Her er listen over dagenes stikkord:  Wild food er stikkordet: Dag 1: Bl. Dag 2: R...

Flue fest!! / Foto

Fluene koser seg! Det er sommer, det er varmt, og det er sol! De florerer rundt overalt! Til pest og plage! Men de har vel en nytteverdi disse ogs. Jeg har aldri lagt merke til at vi har s mange forskjellige typer fluer. Men det er utrolig mange forskjellige, men allikevel like.  Her kom ...

Kamp om plassene! / Foto

Jeg opplever masse p mine turer i skog og mark. Her om dagen gikk jeg langs kyst stien og kom til denne stranden. Jeg stod et stykke unna da det var en flott bro som jeg ogs mtte ta bilde av..Kommer et eget innlegg fra selve plassen senere.  S hrer jeg noe spetakel fra stranden. og der...

Lykken!

Ha en fin dag mine venner!    Lykken er ikke avhengig av hva vi eier.. Men hva vi har evnene til   glede oss over... -ukjent- #dikt #sitat #ord #godmorgen #natur #foto     HA EN RIKTIG GOD DAG!

Turer i skog og mark med hundene 30 juni - 3 juli / Hundebilder

En ny periode, nye turer, og masse herlig friluftsliv! Et hundeliv kan vre herlig, men det kan ogs vre som et fengsel... Jeg er veldig opptatt av at det IKKE skal fles som et fengsel for mine hunder. Derfor er vi ute p tur hver dag!  De skal f "lese avisen", de skal f se andre hunder...

La humla suse! Bzzzzz / Foto

De er s herlige disse ste sm bamsene! De skriker etter bli fotografert der de summer avgrde. Det er jo umulig ikke se dem..For de er jo overalt! De finnes i alle strrelser og fasonger.. Forskjellige farger og masse nyanser.  Men vi er heldig som har s mange av disse flotte skapnin...

Idyllisk tur p kyststien i Filtvet / Foto

Her om dagen gikk jeg en ny sti, ja jeg har gtt den fr, men det er lenge siden, og det var fr jeg begynte fotografere naturen. S n mtte jeg jo forevige de flotte tingene jeg fant og alle de flotte idylliske stedene.  Vil du se mer fra denne turen, s kan du g inn p disse innl...

Livet er kort!

Livet er kort! Fokuser p det som virkelig betyr noe, og gi slipp p resten... -ukjent- #sitat #dikt #ord #godmorgen #natur #foto   GOD MORGEN ALLE SAMMEN!  HA EN RIKTIG GOD DAG!

Like som to drper vann!? / Foto

Nei, det er ingen drper som er s like som to drper vann.. Jeg tror ikke de drpene fra vannet i krana heller er helt like..Men vi bruker det gjerne som et ordtak. Som at de er like som to drper vann!  For ja, de kan SE like ut, men ER ikke like.  Her har jeg samlet noen drper som...

Ntteliten bor i toppen av et tre! / Foto

Ntteliten Ntteliten bor i toppen av et tre  Han er aldri ferdig nr han skal avsted  Han skal spise fire konglefr og danse lite grann  Han skal erte frken skjre og en gammel krkemann  "Ntteliten" sier mamma, "er du der"  Ntteliten svarer: "Neida, jeg er her"...

De ligner p sm Lemurer! / Foto

Her om dagen s gikk vi tur ved havna. Vi hrte et skrik og alle hundene dro mot en sti som gr over mot havna. Da ser jeg en Canada gs, eller noe annet stort dyr, som spankulerer rundt mellom btene p land. Den gr og hyler og virker forvirret.  N kom regnet veldig fort, og det regnet p...

Mange flotte sommerfugler! Del 2 / Foto

Her p Hurumlandet har vi masse skog og mark. S vi har ogs et rikt dyreliv her. Sommerfuglen trives, og nr man gr tur i skogen, s er det masse sommerfugler, humler, fluer, knott og mygg.  S turen ved Rskestad vannet forrige dagen, ga meg mange flotte sommerfuglbilder. Derfor mtte je...

Sterk!

Jeg har aldri mtt  en sterk person med en enkel  fortid.. -Atticus- #dikt #sitat #ord #godmorgen #natur #foto    En god morgen nsker jeg deg!  og en riktig  GOD DAG!

N ER det jammen sommer!! / Foto

Ja kalenderen viser 1.juli, s vi er vel godt i gang med sommeren. Men den gr jo s fort! og naturen raser avgrde.. Blomstene begynner visne, og nye kommer til, men nr brene begynner komme...ja da er vi langt inne i sommeren!!  Men i dag gikk vi tur nede ved sjen langs kyst stien, ...

Villa Malla ved Filtvet fyr i Hurum! / Foto

Jeg tok en liten runde rundt ved fyret ved Filtvet i dag. Her ligger ogs den kjente restauranten til Sonja Lie. Villa Malla. Det var her innspillingen til tv serien Grillmestrene var. Hit kommer folk langveis fra for smake p den nydelige og spesielle maten hun lager her.  Jeg har enda i...

Blomster til deg! / Foto

Det er fredag, det er helg, det er sikkert begynnelsen av sommerferie for noen...Noen har kanskje ikke helg denne helgen, de m jobbe, for noen m jo det ogs...Kanskje har du ikke en god dag...Eller du HAR en god dag... Uansett s passer det med litt blomster til dere alle sammen! ...

Ikke gjr det..

Ikke gi lfter  nr du er glad.. Ikke gi svar  nr du er sint.. Ikke bestem deg nr du er trist.. -ukjent- #ord #sitat #dikt #godmorgen #natur #foto #sj   GOD MORGEN ALLE SAMMEN!  HA EN RIKTIG GOD DAG!
Toini

51, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi gr mye turer, og jeg elsker fotografere, s det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. S her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! S flg meg gjerne, s fr du litt naturbilder hver dag! Jeg flger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!