En oversikt og linker til innlegg fra sommerturen 16 juni til 1 juli 2018

En vellykket og herlig tur er over!  Her har jeg laget en oversikt over innlegg fra de forskjellige stedene vi var p vr lille Norges ferie. Denne gangen gikk turen hjemmefra og mot Kristiansund ogs tok vi for oss kysten nedover. Vi avsluttet med to dager i Telemark, p Telemark kanalcamp...

Mke mor med to sm nydelige "dunballer"!

God morgen alle sammen! Dette er det siste innlegget fra vr 14 dagers tur rundt i Norge. Disse tre siste innleggene har blitt lagt til side fordi det skjedde s mye hver dag, at jeg ble hengende etter med dags innlegg. S disse herlige mke ungene mtte vi p dag 2 p Fuglevg camping i Su...

Her snakker vi virkelig spektakulr himmel! Del 2

En praktfull solnedgang ble etterfulgt av en spektakulr fargerik himmel! Her er siste del av denne kveldens himmel show...Det var en flott kveld, det var den 17 juni -18 og vi var i Sundalsra, p Fugelvg camping. Det var starten av en 14 dagers bobiltur, og vi var bare kommet til dag 2. ...

Her snakker vi virkelig spektakulr himmel! Del 1

En praktfull solnedgang ble etterfulgt av en spektakulr fargerik himmel!  Disse bildene er fra vi var p bobilferie i slutten av juni 18. Det var dag 2 og vi var p Fugelvg camping i Sundalsra. En liten plass med bobilplasser helt nede ved sjen...Det var ikke noe srlig fint vr, m...

Kanal btene gjennom slusene ved Lunde i Telemark!

God kveld i stua!  Da er jeg kommet til siste dagen fra bobilturen vi hadde i slutten av juni -18. Det var frste del av sommerferien og vi reiste langs Norges kyst. (Vi skal p enda en bobiltur, det blir i slutten av juli og ut i august..) Vil du se flere innlegg fra turen, ...

Vi fikk besk av en st liten fugl...En Dverglo!

Dette er bilder av en Dverglo og noen andre fugler jeg s p mine turer rundt p campingplassen i Telemark. Akkurat denne frste fuglen, Dvergloen, den kom foran oss p gresset  nr vi satt ute foran bobilen. Den hadde en flott sang, og det virket som den hadde noe den skulle ha sagt til oss...

En tur rundt ved Telemarks kanalen i Lunde!

God morgen alle sammen! Det er sommer, det er sol og det er fredag! Disse bildene er fra ferieturen vr i slutten av juni. Vi hadde 15 dager p tur i bobilen, og avsluttet ferden ved Telemarks kanalen ved Lunde.  Der er det en flott campingplass som ligger helt nede ved kanalen. Det er flo...

Jeg var s heldig f se kanalbtene mte hverandre i kanalen!

Det har vrt en ny herlig sommerdag her p Hurumlandet!  Jeg er fortsatt ikke ferdig med reisebrevene fra turen vi hadde i slutten av juni. Men jeg er n kommet til de siste dagene, og de to dagene brukte vi p Lunde i Telemark. Vi l p Telemark kanalcamping. Den ligger rett ved en av...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 14 og 15 Telemark, Telemark kanalcamping!

De to siste dagen av bobilturen sommeren 2018! Vi avslutter turen p en kjent campingplass, nemlig Telemark kanalcamping...Her har vi vrt 2 ganger fr. MEN vi har aldri vrt her p sommeren, nr kanalbtene har vrt p vannet.. Det er noe vi har villet se, og derfor ble valget lett denne gange...

En himmel full av mnster og farger! OG fullmnen lyste mot meg!

En herlig sommerkveld i Risr! Alle disse bildene er tatt den 28 juni 2018. Det var varslet fullmne, og jammen fikk jeg fine bilder av en full mne! MEN jeg fikk mer p kjpet...Jeg fikk en himmel som var s vakker at jeg bare stod s og s... Jeg hadde helt glemt at det var varslet fullmne...

Litt av hvert fra turene rundt p havna i Risr!

Sol, sommer, mker, bter, sj,blomster OG bjrnebr....Det var noe av det jeg fant p mine turer rundt p havna hvor vi stod med bobilen i Risr. Det var liv og rre og mkene lagde mye leven..MEN det hrer med i en Srlandsby... Da jeg gikk bortover veien for lufte hundene, s jeg plutselig ...

Vi gikk en tur inn til Risr by!

God morgen alle sammen! Vi er kommet til dag 13 i reisebrevene fra bobilturen vr rundt i Norge. Vi tok for oss kysten denne gangene, og har kjrt hjemmefra til Kristiansund ogs tatt for oss kysten nedover og hjem igjen. Vi kjrer ikke langt hver dag, og vil heller nyte de stedene vi kommer til...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 13 Aust-Agder, Risr!

Turen begynner nrme seg slutten.... Denne gangen skulle vi st p en stelt plass. Det er bobilplasser som er laget p feks havner ol. Det er tilgang p strm, og vann, men ikke noe muligheter for tmme toalett eller grvann. Det er heller ikke noe toalett eller dusj muligheter.  Men d...

Jeg fant en topp ved Lindesnes camping, og der ble det noen utsiktsbilder!

Ja det ble noen utsiktsbilder og ganske mange bilder av hundene...For det var et herlig lys og med DEN utsikten som bakgrunn...."berre lkkert" Noen av bildene, de i frste kollasje, er fra frste tur opp mot en liten skog bak campingplassen. Der fant vi litt utsikt, men ikke nok for meg.......

Bobiltur sommeren 2018 Dag 12 Lindesnes, Lindesnes camping og hytteutleie!

God morgen alle sammen! I dette innlegget er vi kommet oss til Vest-Agder og helt ut til Lindesnes. Turen gikk i fra lberg camping i Stavanger. Vi kom oss avgrde forholdsvis tidlig, for vi regnet med det ville vre mye folk ute p Lindesnes fyr.  Vi var ogs usikker p om vi ville f pla...

S gikk ferden videre mot Lindesnes fyr!

Jeg fortsetter med reisebrevene fra turen rundt kysten i Norge, selv om vi n er kommet hjem. Vi hadde 14 dager p veien, og nr vi kom til Lindesnes var vi kommet til dag 12. Jeg hadde aldri vrt her ute sett fyret, s jeg ville dit.  Men jeg glemmer at alle snne ting er turist magnet, ...

Flere bilder av den magiske solnedgangen p lberg camping!

Dette er resten av bildene fra den magiske solnedgangen jeg var vitne til da vi var p lberg camping og fritidsomrde her om dagen. Vi har vrt p en fantastisk bobiltur, og opplevd mye av Norges herlige natur! Jeg har fortsatt flere innlegg fra turen som dere ikke har ftt sett..De kommer fort...

En magisk solnedgang over lberg camping i Stavanger!

God morgen alle sammen! Bildene i dette innlegget er i fra dag 11 p bobilturen vr rundt i Norge. Vi l p lberg camping og friluftsomrdet, og hadde en flott dag med mye sol og varme. Vi hadde vrt p vestlandet med mye vr og vind...S det komme til kysten med sol og sommer, ja bare det va...

Mye forskjellige natur, fugler og dyr p lberg i Stavanger!

God kveld i stua!  N sitter jeg igjen i min egen stue, og godstolen var god den...MEN jeg kunne godt ha vrt lengre ute p tur i bobilen....For dere som ikke flger meg fast, s er alle disse siste innleggene mine fra en 14 dagers bobiltur rundt i Norge. Et slags langt reisebrev... Vi...

Da hundene s en flokk med hvite kuer!

God morgen alle sammen! Ny solrik dag her p Lunde i Telemark. Vi har hjemreise dag i dag, s da er ikke dagen den aller beste...Jeg kunne godt vrt p tur enda lengre...Koser meg masse i det lille huset vrt p hjul...Men hjem m vi, men vi har tre nye uker se frem til om bare noen uker. ...

Her har jeg samlet mange bilder fra en av turene med hundene rundt p lberg camping!

Vi er p bobiltur og det blir mange fine turer rundt p de forskjellige stedene vi er. Her p lberg camping var det spesielt fint syns jeg....Det var flotte tur stier og noen steder var det stener og svaberg, andre steder gikk man p fine stier innover i landskapet.  Jeg fikk ikke prvd s...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 11 Stavanger, lberg camping og friluftsomrde!

God morgen alle sammen! Ny dag og jeg er kommet til dag 11 i reisebrevene mine. Vi sitter n p Lunde i Telemark og nyter siste dag av ferien. Jeg henger som dere som flger meg fast vet, litt etter med innlegg. Det har vrt tregt nett enkelte steder, og ikke lett f overfrt bilder.  I ...

Veien fra Haugesund til Stavanger, og ut til lberg camping!

Dette er bilder fra den vakre norske naturen vi s p veien dag 11. N har vi vrt mye mellom fjord og fjell, og plutselig var vi i mer srlands idyll...Ja det er kanskje ikke helt p srlandet, men naturen begynte "flate ut"  N har vi kjrt langs kysten, og det er rart hvordan landskape...

Det ble magiske bilder av det magiske lyset!

Kvelden i Haugesund, p Grindafjord feriesenter ble magisk! Ja det hadde vrt ruske vr hele dagen, til tross for at det var meldt fint vr den dagen...Det fine vret kom p kvelden! Se den himmelen......Den fikk jeg gudskjelov med meg p min tur ut med hundene... Magisk, fantastisk, og nydelig!...

Jeg fant mange flotte fotomotiv rundt p campingplassen i Haugesund!

God morgen alle sammen! Det er alltid mye fint se ved sjen...OG her fr dere ogs en liten forsmak p solnedgang bildene jeg tok p dette stedet.. Flere vakre motiv kommer! Jeg har samlet litt av hvert i dette innlegget, alt funnet p mine turer rundt p stedet som er Grindafjord feriese...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 10 Hagesund. Grindafjord feriesenter!

I dette innlegget er vi kommet til dag 10 p vr ferietur rundt i Norge. Vi har tatt for oss kysten fra Kristiansund og vrt innom mange steder. Nytt sted hver dag...Vi reiste i fra Bergen litt skuffa...Jeg hadde s lyst komme meg til toppen og f utsikt utover, men vret satt en stopper for de...

I Bergen fant jeg mange drpeskatter....Og noen andre skatter....

Her kommer det noen naturbilder fra turen vrt til Bergen. Det regnet og var grtt stort sett hele dagen, og p morgenen neste dag. Det var mest duskregn og det gikk helt fint g tur i dette vret...Men linsa blir fort vt, og ikke alltid like lett f fine bilder.  Men jeg fant da mange...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 9 Bergen, Bergen camping park!

God morgen alle sammen! Jeg henger etter med reisebrevene mine, da nettet rundt om ikke alltid er like godt...OG jeg m jo ogs kose meg litt.. I gr og forrige dagen hadde vi strlende sol og varme...Vi er n p Srlandet, s n har vi funnet sommeren igjen... I dette innlegget skal jeg vise d...

Jeg fant noen naturskatter p turene rundt Jlstraholmen camping og hytter!

Obs: En liten edderkopp p siste bildet..( for de som har fobi....ikke se..).Ser du den?  Her kommer det noen bilder fra turene mine rundt campingplassen i Jlster. Den l rett ved en golfbane, og rundt denne banen var det laget en flott tur sti. Den gikk vi to ganger, ogs gikk vil litt ru...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 8 Sogn og fjordane, Jlstraholmen camping og hytter!

God morgen alle sammen! Da vi var her hadde vi vrt p farten i over en uke. Jeg fler vi har opplevd mye, og dagen fr hadde jeg vrt beskt en bloggvenn jeg aldri hadde mtt fr. S hyggelig og en fantastisk plass. Men vi mtte videre, og se resten av kysten vr.  Denne gangen gikk fer...

Se hva jeg fikk ye p en tidlig morgen mellom fjord og fjell!

Disse bildene er tatt p Leira, Bjrke. et lite sted innerst i Hjrundfjorden i Mre og Romsdal. Et nydelig sted, og det er en bloggvenn, Connie i bloggen fruensvilje.blogg.no som bor der. (trykk p navnet s kommer du til Connie sin blogg) Vi var s heldig f komme p besk og lne en bob...

En av flere turer med Connie rundt i Leira, mellom fjord og fjell! Del 2

Dagen var 23 juni og sankthans aften morgen...Ikke alle dager kan vre like fine vrmessig! MEN det ble en magisk og litt trollsk stemning innerst i Hjrundfjorden. Nrmere bestemt p dette lille stedet som heter Leira. Det ligger i Mre og Romsdal.  Her bor en bloggvenn som jeg aldri har t...

En av flere turer med Connie rundt i Leira, mellom fjord og fjell! Del 1

Obs: Mange naturbilder.....Det ble noen bilder nr man blir servert et s flott landskap! Mellom fjord og fjell..."Et lite stykke Norge!" Skal ikke skrive s mye, men for dere som ikke flger meg fast, s er disse bildene fra et besk hos en bloggvenn, Connie i bloggen fruensvilje.blogg.no. Se og...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 7 Mre og Romsdal, Bjrke, Leira. Besk hos bloggvenn!

Dag 7 er 22 juni og det ble avtalt litt p sparket at vi skulle ta en tur innom Connie bak bloggen fruensvilje.blogg.no. Da hun hrte vi skulle p bobiltur rundt i distriktet hennes, lurte hun p om vi ikke ville ta turen innom henne i Hjrundsfjorden.  Jeg har vrt s fascinert av bildene ...

En tur rundt ved Oldevatn camping!

God morgen alle sammen! Innlegget i dag viser bilder fra en vakker natur rundt ved Oldevatn camping. En flott plass, og vannet er jo bare s fascinerende med den grnne fargen....Vi var ikke s veldig heldig med vret, det regnet jevnt og trutt. Var noen f perioder med opphold, og jeg klarte ...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 6 Sogn og fjordane, Oldevatn camping!

Vi har kommet til dag 6 i dette innlegget og dagen var 22 juni. Vi kjrte i fra Vakre Geiranger og mot Stryn. Vi hadde ftt et tips om at denne camping plassen var koselig, og satte kursen dit. Det regnet hele veien og l tke dotter nede i mellom fjellene. Det er jo vakkert det ogs...og man ser...

Vi klatret ogs opp igjen fra Geiranger! Vakker natur!

Hei p deg, her er jeg..igjen...Blir noen innlegg n, for jeg henger etter med reisebrevene mine...Vi er som dere som flger meg vet, p bobiltur i Norges land..OG det er bare en s flott tur vi har hatt...S langt...Vi har fortsatt en hel uke igjen av denne frste ferien til Bjrn.  For ja...

Tur rundt i vakre Geiranger!

God morgen alle sammen! Vi er p bobiltur i vakre Norge! Turen denne gang gr for det meste langs kysten da jeg ikke har sett s mye av Norge fr. For to r siden var vi i Lofoten og tok turen rundt der. Vi bor virkelig i et vakkert land! S mye forskjellig natur!  Her om dagen var vi i Ge...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 5 Geiranger camping!

Dette er virkelig et nydelig sted! Jeg blir s fascinert av den vakre naturen vi er omkranset med...Og her snakker vi omkranset.....Flotte majestetiske fjell rundt og fjorden som ligger der med flotte crusebtene! Det var bare helt magisk! Vi hadde jo kjrt Trollstigen, og rnesvingen ned t...

Da ble det et besk p Leira hos en bloggvenn!

God morgen alle sammen! Innlegget ble skrevet i gr, men fikk ikke publisert fr i dag... Ja tenk..N sitter vi p en flott plass p Leira. Vi er p besk hos Connie bak bloggen fruensvilje.blogg.no og mannen p et vakkert sted i Bjrke. Jeg har lenge hatt Connie som venn her p blogg.no, ...

rnesvingen og veien ned til vakre Geiranger!

God morgen alle sammen! N sitter vi i Stryn, p en camping som ligger ved Oldenvatn. Det er regn, men vi sitter trygt og godt inne i bobilen med vifteovnen p. Deilig med en rolig morgenstund med kaffe og pc.. Ja n har vi funnet ut hva vi kan gjre nr nettet p boksen vr, og campingens nett...

Fra toppen av Trollstigen og ferje over til Geiranger!

Jeg ligger litt etter med legge ut innlegg fra turen vr i Norges land..Men som dere som flger meg fast vet, s er vi p bobiltur, og har akkurat besteget Trollstigen...Forrige dagen..Den turen kan du se bilder fra om du trykker HER. Det er ikke alltid s godt nett mellom fjord og fjell, s i...

Vi klatret opp Trollstigen med bobilen!

Vil du se Trollstigen via bildene mine, s br du se videre nedover i innlegget... obs: mange bilder!! Vi tok turen i fra ndalsnes camping og opp Trollstigen i gr, og som dere som kjenner meg vet, s ble det masse bilder! Her er et lite utdrag fra turen opp "stigen" og fra utsiktsposten verst...

Tregt nett!

Sliter med nettet, og fr ikke lastet opp bilder..Men for dere som flger meg..s er vi n i Geiranger, har kjrt Trollstigen og rnesvingen, s har masse bilder som jeg vil vise dere...MEN vi fr ikke inn noe ice nett her, og campingens nett er veldig tregt... Har prvd i to timer n..men gir o...

Fjord og fjell...Sol og regn i ndalsnes!

God morgen alle sammen! Solen skinner og vi sitter her i ndalsnes mellom fjord og fjell....Elsker den norske naturen! Vi er heldig som har et s mye forskjellige natur..Vi er n p bobiltur rundt i deler av Norge. Hovedmlet har vrt Trollstigen og Geiranger.  Men vi har kjrt innom mange...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 4 ndalsnes, ndalsnes camping!

Snakk om komme midt i stormen....Og flykte fra den.....DET gjorde vi i dag. Vi dro i fra Molde ca klokka 11 og tok ferja over til Vestnes. Det regnet nr vi dro, og det gikk over til plask regn med vind nr vi nrmet oss lesund.  Vi kjrte egentlig ens rend til lesund for at jeg skulle...

Fra Molde, ferje til Vestnes, lesund tilbake til ndalsnes!

Vi dro fra Molde med ferja over til Vestnes. Vi kom akkurat i rett tid, og rakk ferja uten mtte st i k. Vi satt i bilen over hele overfarten som bare tok ca 30 minutter. Da fikk jeg ordnet litt bilder p pc...S begynte ferden mot lesund.  Fy for et sommervr! Vi havnet midt i et skik...

En tur litt utenfor Kviltorp camping, Molde i ruskevr!

God morgen alle sammen! Ja hvor blir det av sommervret?! N har jeg klaget over varmen og nsket meg regn lenge...MEN n har vi sommerferie, og da skulle jeg nske litt bedre vr..Ihvertfall noen dager....I gr var det et skikkelig ruskevr med regnbyger og vind!  Jeg skulle g en tur med...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 3 Molde, Kviltorp Camping!

I dag har det ikke vrt det helt fine sommervret...Det har vrt grtt og regnbyger s si i hele dag. Det har virket som solen ville komme frem, men den har bare s vidt tittet frem fra skyene, fr den har blitt borte igjen.  S vi stoppet ikke s mye langs veien fra Sundalsra til Molde. B...

Fra Sundalsra, over Atlanterhavsveien til Molde

Vi er p sommerferie, og skal se litt av Norges vakre natur. Vi er kommet til dag 3, og er n kommet frem til Kviltorp camping i Molde. Vi kjrte i fra Fugelvg camping ca klokka 11, og var fremme i Molde ca klokka 15.  Vi har handlet litt, og hatt noen stopp for strekke p bena. Det...

Et rikt fugleliv her p Fugelvg camping!

God morgen alle sammen!  Solen skinner og vi har sovet god her p Sunndalsra. Mkene lager litt leven, for de har unger rett ved der vi har bobilen. S n til morgenen holdt vi p bli angrepet igjen..av en sinna mor...Men ungene sitter trygt oppe p et gresstak..S hundene fr ikke komme...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 2 Sundalsra, Fugelvg camping!

En dag med alt av vr..Regn, skyet, opphold, sol og n strlende sol p kvelden. Vi koser oss p sommerferie, og nyter Norges herlige natur. I dag kjrte vi over Dovrefjellet, og fikk du ikke med deg innlegget med bilder derfra, kan du se de HER. Vi hadde peilet oss ut en campingplass som skilte...

Fra Oppland, over Dovrefjellet, gjennom Oppdal til Sundalsra! Dag 2

Vi er p sommerferie, og skal se mye av Norges flotte natur. Det blir noe kjring og vi prver holde oss til ca 3 timers kjring pr dag. Dette pga rygger og hunder og vi vil ogs kose oss litt.  I dag ble det nesten 4 timers kjring. Jeg ville ikke campe fr vi kom ned til kysten. Det var...

Sommeridyll p Mageli camping og hytter ved Lgen!

God morgen alle sammen! I dag regner det! Ikke helt samme idyll som i gr, men snn er det i Norge p sommeren, eller pleide vre...Regn og sol om hverandre... Jeg har nsket meg regn lenge n, men kanskje ikke akkurat nr vi er p tur......Det kunne kommet litt fr... Men vi har hytte p hjul...

Bobiltur sommeren 2018 Dag 1 Oppland, Mageli camping og hytter!

Da har sommerferien begynt for oss. Vi dro avgrde ved 11 tiden i dag, og hadde pakket ned det meste i bilen i gr kveld. S vi tok en rolig morgen, og jeg fikk gtt en liten tur med hundene fr vi dro.  Kjrte mot Lillehammer, og jeg m innrmme at jeg sov, eller ihvertfall hadde ynene ig...

Naturbilder fra tur rundt ved Seljord camping! Del 2

God morgen alle sammen!  Nei jeg er ikke i Seljord n..MEN jeg fant noen bilder som har blitt liggende ferdig ordnet, klare til innlegg...Men de har vist gjemt seg godt...Vi var jo p tur til Hardanger i Pinsen, og hadde siste stopp p Seljord camping.  Der var det mye flott natur som...

Tur til "utsikten" en varm ettermiddag i Strmstad!

God morgen alle sammen! Da vknet jeg til enda en varm og solrik dag her i Sverige. Ja vi er p bobil tur til Lagunen camping i Strmstad, og har kost oss i nydelig sommervr hele helgen. Det ble til og med en langhelg da Bjrn plutselig hadde kort dag p torsdag.. I gr var det litt skyer p h...

En tur rundt p Lagunen camping i Strmstad!

En solrik og flott dag har vi hatt her i utlandet....Det er jo som vre i syden...vkner til sol....klamt, varmt og sol hele dagen..Det er bare finne skygge s fort som fy..Men vi har kost oss p camping i bobilen..Er deilig ha det litt enkelt, og lite...Fr liksom ikke gjort s mye......

Nydelig solnedgang over Lagunen camping i gr!

God morgen alle sammen! Ja da vknet vi igjen til en nydelig solrik dag! Vi er som dere skjnner p bobil tur igjen, og denne gangen gikk turen til utlandet...Lagunen camping i Strmstad ligger vi p n. Lite folk her i gr, men regner med flere finner veien hit i lpet av helgen.  Vi fikk...

Ups...Vi havnet vist p tur igjen...

Ja vi klarte ikke holde oss hjemme.....Denne gangen gikk turen til utlandet...Nrmere bestemt Strmstad i Sverige! Ja har man bobil, s kan man bare ta med seg huset dra...Deilig!  Ble litt stress da vi skulle orden mye fr vi dro..Vi har ordnet nye pass til oss, pga vi tenker oss til e...

Naturbilder fra tur rundt ved Seljord camping! Del 1

God morgen! I pinsen var vi p bobil tur rundt i vakre Norge. Turens hydepunkt var blomstringen i Hardanger. Men for komme dit, m vi stoppe litt underveis. Vi klarere ikke kjre s alt for lenge i et strekk. OG da fr man sett enda mer av det flotte landet vrt.  Siste stopp fr vi v...

Dette var den eneste "ormen" jeg fant....

God kveld i stua!  Dette var den eneste ormen jeg fant p Seljord i helgen! Lurer du p hva jeg mener med det...S kan du se tidligere innlegg fra Seljord camping HER. Man kan vel egentlig si den fant meg...For jeg drev og tok bilde av en liten gul marihne. Den ville ikke st i ro, s jeg ...

Blomstring i Hardanger! Del 3. Mange blomstrende bilder!

Hei hopp, livet er topp!  Det er sol, det er sommer og det er varmt.....Det var det ogs i helgen som var. Da var vi p tur med bobilen. Turen gikk til Lofthus i Hardanger. En flott plass, og jeg fikk sett akkurat det jeg kom for se...Nemlig blomstrende trr!! Ja det er ikke feil at de...

Seljord camping og sjormen!

God morgen alle sammen! Vi er forlengst kommet hjem fra denne turen, men pga nettproblemer s kommer det flere innlegg fra turen fremover. Turen startet med en overnatting i Gjeilo, fr vi tok turen over Hardangervidda og ned til Hardanger. S l vi en natt p Lofthus camping fr vi tok turen ov...

Fra Hardanger, Lofthus, til Odda og over Haukelifjellet!

Som dere som flger meg fast vet, s var vi p bobil tur i pinsen. Turen gikk til Hardanger for se blomstringen. Det er et nske jeg har hatt lenge, men aldri ftt gjennomfrt..N passet det...Det var en lang fri helg for Bjrn, og tiden for blomstring av epletrrne var i full gang... Endelig!...

Blomstring i Hardanger! Del 2 Blomster, insekter og idyll!

Det blir noen bilder fra Hardanger n fremover....Det er jo s vakkert der, s det holder ikke med bare et innlegg. N er jeg ogs over gjennomsnittet glad i ta bilder, og da skjnner dere at jeg nesten gikk helt amok nr vi var der i helgen. Tidligere har jeg lagt ut bilder av blomstringen p...

Lofthus camping i vakre Hardanger!

God morgen alle sammen! N er vi hjemme igjen..Hurumlandet er vakkert det ogs, men ingenting slr Hardanger i blomstringen....Jeg tror det er flott der uansett, og har lyst og reise tilbake nr eplene henger p trrne...Ser for meg rde flotte runde epler rundt overalt! Ja som dere s...

Blomstring i Hardanger! Del 1

N er vi hjemme igjen etter en flott bobiltur til Hardanger! Ja, det var hovedmlet, men vi har sett og opplevd mye annet p turen ogs..Norge har jammen mye vakkert by p.....Vi bor i et praktfullt land! Dere som flger meg fast vet at jeg har hatt litt nettproblemer, s det har ikke kommet s...

Fra Hardangervidda, gjennom Kinsarvik og mot Lofthus!

God morgen alle sammen! I gr reiste vi fra vakre Hardanger, og satte kursen mot Seljord. Vi kjrte gjennom vakkert landskap og kom frem til Seljord camping p ettermiddagen. Jeg var S glad for det var gode nettforbindelser. Vi har ice nett i bilen, men det virker ikke alltid like godt... Det ...

Fra Geilo, over Hardangervidda og ned til vakre Hardanger!

God morgen alle sammen! Det ble en reise gjennom flere rstider i gr..Vi dro fra Geilo ved 10 tiden i dag, og kjrte mot Hardangervidda. Der var det masse sn, og isen l p vannene...Vi kjente at temperaturen var kjligere, og vi s folk som gikk p ski!  Bjrn mtte ut trke av vindue...

Det ble en "mellomlanding" p Geilo!

Da er vi endelig p tur! Bobiltur til vakre Hardanger er p agendaen...Men vi klarer ikke kjre s mange timer i strekk, s mtte ta frste stopp med overnattning p Geilo. Vi kom jo litt sent avgrde da Bjrn mtte jobbe frst.  Men vi hadde pakket og lastet bilen klar, s nr han kom hj...

Masse flott hvitveis langs Telemarkskanalen ved Lunde!

God morgen alle sammen!  I helgen som var, tok vi en liten bobiltur til Telemarkskanalen slusecamping som ligger i Lunde. Det er et flott sted, med flotte tur terreng rundt p omrdet. Vi hadde strlende vr, og jeg tok turen ned til turstien som gikk langs kanalen flere ganger.  Hvit...

Rikt fugleliv ved Telemark kanalcamping i Lunde!

God morgen alle sammen! Solen skinner og hverdagen er i gang igjen..Helgen er unnagjort, og vi har vrt p en liten bobiltur med den nye flotte bobilen vr. Vi dro p fredag etter at Bjrn var ferdig p jobb, og var der til sndag. Vi kom alts hjem i gr ettermiddag. En kort liten helgetur... ...

Andejakten!

Ja n er det ikke vanlig andejakt jeg mener...Men mine hunder er veldig ivrig p alle dyr som beveger seg...De er i bnd, s ingen dyr eller fugler som ble skadet...DET passer jeg godt p at ikke skjer..Jeg tror ikke de hadde gjort noe, men de liker jakte.. Endene rundt Telemarks kanalen ved L...

Camping livet en herlig vrdag!

God morgen alle sammen! Da er denne helgen snart over, og vi m avslutte vr frste ordentlige tur i den nye bobilen..Vi tok turen til Telemark kanalcamping p fredag, og har storkost oss her. Vi har vrt her fr, s jeg vet at det er fine turmuligheter rundt om.  Vi kom sent p fredag, og...

Vridyll langs Telemarkskanalen ved Lunde!

En herlig solrik og varm dag! Selv med sn liggende i hauger rundt p plassen, s virket det som en sommerdag i dag! Jeg har ikke tatt med noen shorts, jeg tok med masse tykt tur ty...Er jo ikke sommer enda...Men i dag ble buksa trukket opp, og jeg har svetta som bare det... For jeg klarer jo i...

Masse rosa hvitveis!

God morgen alle sammen! Har du en god morgen! DET har jeg! Vi er p bobiltur til Telemark kanalcamping. En flott plass, med mange turmuligheter. Gleder meg til tur siden i dag. I gr ble det bare en liten tur rundt p omrdet, for jeg hadde jo gtt tur tidligere p dagen.  Vi kom ogs sent...

Tur til slusene i Telemark!

God kveld i stua.. Her har dagen bare sust avgrde...Jeg har sittet hjemme ventet p at Bjrn skulle komme hjem i fra jobb. For da skulle vi reise p frste tur med den nye bobilen. Turen tok 3 timer, og bilen er jo en drm kjre.. Vi har vrt p denne campingplassen engang fr. Det var i p...

Da ble det "ny" bobil p oss!

Jiiippi! Skulle tro det var julaften, bursdag, og alt p en gang! I dag dro jeg og Bjrn for se p en "ny" bobil...og vi kjpte den! Det er ikke s ulikt oss og bestemme oss raskt, men vi har tenkt lenge p dette, og i gr dukket det opp en type som vi falt veldig for.  Den hadde alt vi h...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 6. Siste del!

God morgen alle sammen!  I dag er det en litt gr dag her p Hurumlandet. Ikke sol, men heller ikke regn! Et perfekt turvr. Skal nok ut p en tur etterp, men prver begrense meg, og g korte turer. Jeg bruker uansett lang tid p de korte turene, for kamera er alltid med... Men disse bi...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 5

God morgen alle sammen! I dag skinner solen her p Hurumlandet! Men disse bildene er ikke herfra..De er fra bobilturen vr i psken. Vi stoppet ved en liten campingplass rett fr Gteborg, et sted som heter Stensungsund. Campingplassen heter Tollens camping.  Dette var solnedgangen jeg fi...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 4

God morgen alle sammen! En regnfull dag her p Hurumlandet...Snen smelter og vren prver titte frem...Jeg fikk en liten forsmak p vren da vi var p bobil tur i psken. Vi kjrte nedover i Sverge og havnet p en liten campingplass rett fr Gteborg. Dette var en mellomlanding fr vi fartet ...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 3

God morgen alle sammen!  I dag regner det! Det kom litt sn i gr kveld, men det har gudskjelov gtt over til regn i lpet av natten. Det m vel bare komme litt regn for smelte den snen som ligger i store hauger her...S vi fr se positivt p det.. Kroppen min er fortsatt "morken" og de...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 2

God morgen alle sammen! En disig men lys morgen her p Hurumlandet i dag. Vi har fortsatt sn, og is. Det var det ikke p denne campingplassen vi fant i sverge p bobilturen i psken. Vi kom over den da vi ville finne en plass etter ha vrt p Ullared i to dager.  Vi var p vei til Tcks...

Bilder av meg og hundene i nydelige omgivelser!

God morgen alle sammen! N sitter jeg hjemme i godstolen og koser meg...Det er koselig vre p tur, men....Borte bra, hjemme aller best! Det er godt vre p bobiltur, for nr man kommer hjem, s setter man pris p de sm ting..Som rennende vann..( P vinteren har vi ikke vann i tanken p bob...

Is fiske p Pskeaften!

God morgen alle sammen!  Vi er fortsatt i Tckfors i Sverige. Vi er hos et vennepar og deres familie...De har feriehus rett ved et vann, og isen er tykk...Den ER virkelig tykk, og jeg s det selv med egne yne...For nr de borrer hull i isen, s gr det langt ned.. De hadde arrangert ...

Pske besk hos gode venner!

God morgen alle sammen! Det ble bare et innlegg fra meg i gr..Vi reiste i fra campingen rett ved Gteborg i gr, og satte kursen mot Tocksfors, ikke Trckfors som skrev i gr..Vi kom igjen til full vinter med sn p jordene og tykk is p vannet... Det er s tykk is at det kjres biler der..DA t...

En nydelig himmel fra campingplassen! Del 1

God morgen alle sammen! Da sitter vi p en campingplass i Sverge og koser oss med morgenkaffen...Det er knall bl himmel og 0 grader. Vi har flott utsikt utover fjorden, og jeg skal si jeg kom meg fort ut av vogna i gr, da jeg s at sola var p vei ned... For et lys! En nydelig himmel som lyst...

Vi fant endelig vren igjen!!

Vi er p psketur..Men er ikke s opptatt av hyfjell og sn..Vi vil til vr og bar bakke...Vi kjrer rundt i bobilen vr, og har vrt i Strmstad, hvor det var vr og fint...S dro vi videre til Ullared og der var det full vinter! Vi fikk en fin solrik dag der i gr, men i dag dro vi videre... ...

Skulle tro vi var p hyfjellet!

God morgen alle sammen!  Da har vel begynt psken for alvor...Ja det merkes her p campingplassen p Ullared...For, vi er IKKE p hyfjellet...Men sr for Gteborg...Det var stor innrykk i gr, og det virker som flere har tenkt samme tanke som oss... Shopping i psken! Vi er som dere ...

Vi fikk oss en shoppingtur til Ullared i psken!

Ja da har vi vrt p Ullared i Sverige....Vi har vrt her engang fr..for ca 4 r siden..Den gangen kom vi ut uten noe srlig..Vi ble litt overveldet av alle folkene og alle varene...Men denne gangen var vi forberedt...OG det var slett ikke ille... Vi brukte litt over 3 timer der inne, og var ve...

Jeg fant noen pskedrper i gr!

God morgen alle sammen!  Det var en litt slitsom dag i gr..Vi var p reisefot i 4 timer, og da vi kom frem var det som dere vet SN! Ikke det jeg nsker..men vi er jo tross alt p psketur...S m nok regne med litt vinter enda.. Ble en rolig kveld i bilen, og Bjrn fikset og trikset litt...

Fra vr flelse fr idag....Til full vinter med sn og grvr!

Snn er det nr man er p psketur med bobil...Vi kjrer rundt..og planen har vrt komme seg ned til Ullared. S etter to dager p Strmstad camping, fartet vi videre i dag... MEN, vi reiste fra knall bl himmel og sol....til dette dere ser p bildene...SN! Tja...hva kan jeg si...Jeg li...

Nydelig utsikt med en flott solnedgang i Strmstad!

God morgen alle sammen!  I dag skinner solen, og det tegner til bli en nydelig dag! Det hadde vi jo ogs forrige dagen, men i gr...DA var det mindre en fint...Kaldt, blst, og skikkelig ruskevr..Men vi er jo p psketur...DA kan det fort bli mye vr... Vi er ikke p fjellet, men sker ...

Jeg mtte p et svanepar!

Da har denne dagen ogs gtt...Vi er p psketur, og for yeblikket er vi i Strmstad. Det har vrt en overskyet og kald dag...Det har kommet litt sn, men bare sm fjon som ikke har lagt seg...S vi har fortsatt vr flelse nr vi ser ut.. Jeg har klart f kink i nakken, den har lst seg...

En flott solnedgang ved Strmstad camping i gr!

Vi er p psketur, og frste stopp ble p Strmstad camping. Det var meldt flott vr i dag, s vi bestemte oss for bli her i to dager...MEN da vi stod opp i dag, s var det sn i lufta, og det er helt skyet... Men vi er jo p psketur, s m regne med litt sn og kulde..Vi kan kose oss her uan...

Pske tur i bobilen- Strmstad camping!

Det har vrt en hektisk dag for meg som ikke er vant til s mye styr...Vi har pakket bilen, ryddet huset og kjrte bare over til Strmstad camping i dag. Vi har ikke noe hastverk, og vi kjrer litt rundt p mf.. Strmstad camping har vi vrt fr, og sist fikk vi en nydelig plass med utsikt og ...

Bilder du ikke ha sett fra bobilturen Lillehammer - Fagernes Aug / Sept 2017

Her er et innlegg med bilder jeg ikke har vist fra turen vi tok 31 august til 3 september 2017. Lillehammer - Vg - Valdresflye - Fagernes - Hjem. Dere som kjenner meg, vet at det alltid blir mye bilder nr jeg frst fotografere. De fineste bildene har jeg vist i egne innlegg, men her er alts r...

Det var vakkert rundt Lgen ved Vg!

Her er litt flere bilder fra turen vr i helgen. Vi tok bobilen p en liten miniferie, og kjrte frst til Lillehammer, s Vg, videre over Valdresflya, ogs til Fagernes. En herlig tur med masse flott natur!  Vil du se mer naturbilder, s klikk p linkene nederst i innlegget... Vi l p ...

Meg og hundene som modeller p Valdresflya!

God morgen alle sammen!  En gr og kald morgen...Det er ikke s kaldt som p turen i bobilen, men virker mye kaldere nr man str opp og ifrer seg morgenkpe. P tur, s er det rett i klrne, ut p tur med hundene, ogs p med varmeovn mens man sitter med morgenkaffen.  Jeg mtte ty ...

En herlig tur over Valdresflya! Del 3

Her har jeg samlet litt idylliske bilder fra ting jeg fant p bakken over Valdresflya. For det er ikke bare fjellene som ruver og er magiske over flya...Nei..Naturen er fargerik og vakker selv p bakken... Det er kommet endel hstfarger, men jeg regner med det blir enda mer fargerikt om en mnd t...

Da var vi p Fagernes camping!

God morgen alle sammen! Det ble mye bilder fra Valdresflya i gr..Det m til nr naturen viser seg s flott! Vi var jo veldig heldig med vret, for det var meldt strlende sol, men plutselig snudde vrmeldingen og var heller litt usikkert vr.  Vi s masse mrke skyer, men solen skinte de ...

En herlig tur over Valdresflya! Del 2

Her er del 2 med bilder fra turen vr over Valdresflya i dag. Det er hst...Det syns at naturen begynner forberede seg p kulde.. Se de vakre fargene! Det er ikke bare fjell som kan vre magiske og mektig..Nei..Alt ved naturen er egentlig det.. Jeg blir aldri mett av se vakker natur. Tror ka...

En herlig tur over Valdresflya! Del 1

I dag tok vi turen over "flya" som vi kaller den.. Den heter egentlig Valdresflye. Men.."flya" hres mer riktig ut i mine rer.. Vi kjrte over her i fjor ogs. Da var det min frste gang..og dere kan tro jeg gikk amok med kameraet!  Den gangen sa jeg at jeg nsket en tur hit i hstfarger, ...

Nydelig natur her p Vg! Her snakker vi idyll!!

God morgen alle sammen! En ny dag og i dag har jeg en god morgen! Ikke noe alkohol som dela morgenen for meg, og solen skinner! Vi er som dere som flger meg vet, p bobiltur. Vi er n i Vg, og skal videre over Valdres Flya i dag. GLEDER MEG!  Det blir vel enda mer vakker natur! Kjrte ...

Bobil tur, fra Lillehammer til Vg i dag!

Da er vi kommet frem til Vg, nrmere bestemt p Smedsmo camping. Ikke den flotteste campingen, men tur mulighetene rundt her, var topp! Vi skal jo bare campe til i morgen, s det er ikke s nye om plassen er rflott. Vi har ogs alle fasiliteter ombord, s jeg bruker ikke sanitranlegg eller n...

Bobiltur til Lillehammer!

Endelig en bobiltur! Vi har som dere som flger meg skjnt, at denne sommeren ble ikke helt som planlagt...Bjrn brakk ankelen rett fr sommeren banket p dren, og dela hele sommeren for oss..  Men n har vi endelig ftt bobilen eu godkjent, OG Bjrn er oppgende p krykker..S DA ble det...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016 Del 4

Her kommer det enda mer bilder fra Lofoten turen vr sommeren 2016. Det er tre andre deler, s titt gjerne p de ogs om du ikke har ftt de meg deg. Det er ogs et hoved innlegg pr dag som jeg skrev mens jeg var p tur. Dette er liksom de bildene som ikke ble frste valg.  Dette innlegget ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016! Del 3

Dette er en samling bilder i kollasj fra 23 juli til 29 juli. Vi er kommet hjem fra denne flotte turen til Lofoten, og sett over bilder. Da finner man jo alltids noen man gjerne vil vise, som ikke ble med i hoved innlegget. S derfor har jeg laget et lite tillegg med bilder som ikke er vist ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016! Del 2

Et gjensyn med sommerbilder! Disse har blitt liggende i utkast, og jeg har helt glemt det. S i pvente av sol og sommer, kan man jo se tilbake p den fantastiske turen vi tok i bobil til Lofoten i fjor sommer...  Svolvr! DET var stedet vi kommer til huske som det beste stedet p denne t...

Snn kan bobil livet vre! Bilder fra helgen i Strmstad!

Det skal sies at vi var utrolig heldig med vret denne helgen! Vi tok oss en langhelg til utlandet, og vi fikk fin plass p toppen av campingen ved Strmstad camping. Flott utsikt utover plassen, og nydelige sol forhold. Vi fikk ogs nydelig solnedgang hver kveld! Flere bilder kommer av den....

En rusletur til Strmstad i strlende sol!

Vi er p bobil tur til Stmstad camping og det ligger ikke s langt unna sentrum. S i gr tenkte vi ta oss en tur ned til byen. Det var ikke langt, ca 2 km, men veldig varmt...Solen skinte fra en knall bl himmel!  Vi gikk litt rundt nede ved havna, men det var s mye folk, s vi kjpte ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen! Del 1 / Foto

Dette er en samling bilder fra dag 1 til og med dag 6 av turen vr til Lofoten.  Alts 16 juli til 21 juli 2016. Dette er bilder som ikke ble valgt til innleggene som ble lagt ut hver dag i sommer. Men noen kan nok vre ganske like.  Vist du ikke har fulgt meg p denne turen,...

En tur ut i grvret! / Foto

Vi var jo p camping i gr. I Strmstad i Sverige. Vi kom torsdag, og fredag begynte dagen med regn, og det regnet nesten hele dagen! Det var noen sm oppholdsperioder, men det var grtt og trist.  Men er man p tur i bobil, ja da m man ut p tur. Ja vi gr jo turer ellers ogs vi, i drli...

En svipp tur til utlandet! / Foto

En ferie er ikke komplett fr man har vrt i utlandet! S da pakket vi bobilen og kjrte en svipptur til Sverige! Det er Bjrn sin siste helg i sommerferie, s vi benyttet sjansen og dro i gr, torsdag.  Det er egentlig bare fordi vi trenger kjpe snus. Ja vi snuser begge to. Tidligere r...

Cessy sitt mte med myrull! / Foto

Det er ikke lett vre unghund, og vre p camping! Det blir lite lping ls, og lite hodebry. S noen ganger bobler det over hos en liten "valp" Ja jeg sier valp,for vi kaller henne det enda. Men hun er jo blitt et r!  Men hun vil nok alltid vre valpen vr! Men uansett, det er mye energ...

Siste dag av ferieturen! Dag 23. Reisen hjem!

Tre uker p tur! Jeg tror aldri jeg har vrt s lenge hjemmefra p lenge... Det har liksom alltid holdt med to uker. OG man har som regel tre ukers ferie, og da syns jeg alltid det er greit ta en uke hjemme uten ml og mening.  Men i r hadde mannen 4 uker sammenhengende ferie, og jeg er ...

En regnfull dag! Dag 22 av sommerferien! / Foto

Ja i dag kan man si det har REGNET! Men jeg ser p nyhetene at vi ikke er alene om det.. Det skulle vre marked her p camping plassen ved siden av vr, men det ble en demper p den festen. Det har "btta" ned i hele dag.  Frst p ettermiddagen letnet det litt, men det har regnet...

Fjell kos! Dag 21 av sommerferien! / Foto

Vi koser oss til fjells! Regn, sol, tett skydekke, lett skydekke, torden, ja alt av vr har vi vrt igjennom. Mrkt om kveldene, og ganske s kaldt! Fjelllufta er herlig! Men det kunne godt ha vrt litt varmere. Men hadde det vrt varmt, ja s hadde jeg nok klaget da ogs....  Multene ...

Fjell idyll og vakker natur! / Foto

Haglebu fjellstue, og kulturstien rundt p omrdet er veldig flott! Den er laget slik at man kan sykle, eller trille barnevogn. Ja jeg tror faktisk man kan komme rundt hele stiene i rullestol!  Det blir mye turer rundt denne stiene, og litt opp i skogen rundt. Det er mange gamle bygninger, ...

Velkommen til mkefest p Fury camping! / Foto

Vi har vrt innom mange campingplasser, og vi har stort sett alltid ligget ved sjen, eller en elv. Det som har gtt igjen p de fleste stedene har vrt fisking! Jeg blir s glad hver gang jeg ser barn med fiskestang og gleden de har ved st der vente p at fisken biter.  Jeg sa det til...

Bobiltur til Lofoten sommeren 2016 / Sammendrag!

Dette blir et samle innlegg over stedene vi beskte p turen mot Lofoten, og Kystveien tilbake. En uforglemmelig reise for meg som ELSKER fotografere natur og se nye steder. Det har til tider vrt overveldene, og mange inntrykk bearbeide. Men jeg vil si det har vrt en av de beste feri...

Haglebu, Flenta camping. Dag 20 av sommerferien! /Foto

Vi er jo fortsatt p sommerferie, selv om det minner mer om hstferie. Men n er vi jo p fjellet, og da blir det slik. Bilen er full av skittenty, og det begynner minke med rent ty i baggen. Men shortser har jeg mer en nok av! Blitt lite bruk av sommerty p denne turen til nord.  Men ...

Haglebu, Flenta Camping! Dag 19 av Lofotenturen! / Foto

Da er vi ferdig med bobilturen! N avslutter vi ferien her p Haglebu, og i den gamle vogna vr som str fast her. Fra en gammel bobil, til en gammel campingvogn med spikertelt!  Vi m jo avklimatiseres, s her har vil litt strre plass, og tv! Men fortsatt primitivt og enkelt! N kan Bjrn...

Liodden i Nesbyen! Dag 18 av Lofotenturen! / Foto

Det nrmer seg slutten, og vi ser mange skilt med OSLO, og vi nrmer oss faretruende. Vi dro i fra Leira og til Sndre Land for beske en bekjent av Bjrn. Der fikk vi kaffe og kake, og han hadde akkurat sittet ute og ftt besk av en stoooor veps. En monster veps! Men han har sendt inn bilde...

Bilde dryss fra VALDRESFLYA!

Ja vi kjrte over "flya" nr vi dro fra Dovrefjelle til Fagernes. Det var en regnfull dag, og mannen min sa det var synd, for da kanskje jeg ikke fikk se all naturen og fjellene. MEN nr vi kjrte oppover, s regnet det, men p toppen, ja der kom solen igjennom! og det var klarvr! S jeg fikk s...

Leira i Valdres! Dag 17 av Lofotenturen! / Foto

Turen gr videre, og vi kjrte over Valdresflya fra Dovrefjell. Jeg har aldri kjrt den veien, og mannen min mente jeg ville like det, og JA, jeg ELSKET det! Det var som om det pnet seg nye postkort rundt hver sving! og fjellene lyste mot oss! Se eget innlegg fra turen over Valdresflya...

Dovrefjell! Dag 16 av Lofotenturen!/ Foto

Da har vi vrt i Lofoten, og kjrt Kystveien hjemover. S n begynner vi virkelig p turen hjem. Men vi skal fortsatt bruke litt tid p den. S vi stoppet p en campingplass midt p Dovrefjell. Det heter Hageseter og GPS sendte oss p en kjerrevei ut til en hytte. S vi fortsatte bare hovedv...

Femtende stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer, Malvik, Trondheim. Storsand grds camping! / Foto

Fra Namsos til Trondheim! Merker at man kommer mer innenlands, og fjellene er ikke s mektige som de har vrt! Men vakkert er det her ogs. Vi kjrer i ca 3 timer, og kommer frem til denne flotte camping plassen her, rett ved fjorden, og bobilene str i skrning slik at alle fr flott utsikt utov...

Himmelen i brann! / Foto

Ja det var som om himmelen var i brann.. Helt nydelige farger! og den rosa fargen som lyste ned i vannet og opp vognene, var helt fantastisk! Jeg har aldri sett en s fargerik og herlig himmel fr!  Det var torden i lufta, og det buldret langt borte, men vi s og hrte aldri at det kom...

Fjortende stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer, Namsos, Plus camp Namsos/ Foto

Vi reiste fra Torghatten uten ha gtt opp for se selve hullet! Vi orket ikke, og vi har funnet ut at det lnner seg vre tidlig ute p campingplassene, s vi mtte komme oss av grde. Det var meldt flott vr, s vi ville komme tidlig frem p neste sted for kunne nyte fin vret!  S ...

Idyllisk camping i solnedgang! / Foto

Trenger vel ikke si noe her! Bildene taler for seg! Det har vrt noen dager med nydelige himler! Jeg M bare ut fotografere! Er s sjeldent jeg fr med meg dette. For jeg er alltid tidlig i seng hjemme. Vi bor slik til at det er sjeldent jeg ser en s flott solnedgang ogs! S for meg er dette...

Et flyvende innlegg! / Foto

Et lite stykke Norge m jo ogs ha med et Widere propell fly! Det er mange i Norges land som benytter seg av disse smflyene. Vi campet p Plus Camp Namsos, og l da rett ved flystripa til Namsos lufthavn.  Ingen skal noen gang f meg opp i et slikt fly! Ikke helikopter heller. DA m ...

Trettende stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer: Torghatten, Brnnysund. Torghatten camping / Foto

N har vi virkelig begynt p veien hjemover fler jeg. Det er egentlig ikke greit, for jeg har kost meg og koser meg veldig med se p all den vakre naturen vi har! Bobilen fungerer, og vi lever enkelt og primitivt!  Jeg liker det, for da er ikke alt likt som til vanlig. Vi har wc og dusj ...

Tolvte stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjr: Nesna, Havblikk camping/ Foto

Ja det gr unna i svingen n.. Jeg liker det ikke..men det er jo s mye vakkert se ogs, s jeg m bare bite tennene sammen. Men vi har lagt bort planen om Trollstigen, for jeg blir s anspent med disse sm og svingete veiene.  Men vi dro ihvertfall fra Svartisen og tok to ferjer (tror je...

Ellevte stopp, Kystveien fra Bod til Steinkjer, Mely, Svartisen! / Foto

Da gikk turen videre p Kystveien. Gjennom bakker og berg, et nydelig landskap! Jeg tok masse bilder av disse mektige fjellene, og jeg er s fascinert av dette turkise vannet! Havet er ikke bare bltt! Det er ogs grnt, og turkis!  Det var endel ekle tunneler, jeg har faktisk blitt litt en...

Idyll med himmelen i brann! /Foto

Ja n ligger vi p Havblikk camping i Nesna. En herlig plass og vi fikk en helt fantastisk himmel i gr kveld. Klokken var ca 23, og himmelen stod i brann! Lyst var det ogs, og jeg gikk amok med kameraet!  S her er noen bilder av den nydelige himmelen vi fikk i gr!  ...

Tiende stopp. N Kystveien fra Bod til Steinkjer! Saltstraumen./ Foto

Ja da er Lofoten unnagjort, og for et sted!! Det var akkurat som jeg hadde trodde det skulle vre, og ja, kanskje enda bedre.. Vi er ikke noen kulturmennesker, s vi har sett mye av naturen,bebyggelsen og steder. (Ikke museer ol). Det er det vi har kost oss med. Vi har ogs prvd ut man...

i Lofoten! / Foto

Ja ENDELIG kom vi frem til i Lofoten! Det var et av delmlene for denne turen rundt i Norge. Jeg har vrt her fr, men fant ut at det er ca 40 r siden. S da kan dere tenke dere at det var forandret!  Den gang jeg ferierte her med familien, s leide vi en rorbu. Rett ved sjen, som de fl...

Niende og siste stopp p vei til Lofoten! og Moskenes/ Foto

Ja, da var vi vi frste ml for turen vr! ytterst i Lofoten! Et praktfullt sted, og et sted hvor jeg har svake minner fra. Vi dro i fra tke og vind, og kjrte gjennom "tkedotter" og kom ut til .. Der var solen p vei, og vi gikk en tur ned til "sentrum" som var blitt veldig turist industri!...

Et lite stykke NORGE! / Foto

Dagen i dag har gtt s fort. Vi har sittet p ferje i 4 timer, og er n i Bod! Innlegg fra siste stopp i Lofoten kommer i morgen, da jeg henger litt etter med bilderedigering. Blir mye bilder av det flotte landet vrt!  S her er en liten stemningsrapport fra dagen i dag! Kan du gjette hv...

ttende stopp p vei til Lofoten, Ramberg / Foto

Vi reiste med tungt hjerte fra den herlige plassen ytterst p moloen i Svolvr. Dagen startet med sol og varme. Men vi mtte videre, og mlet har hele tiden vrt f se igjen det lille stedet ytterst i Lofoten, .  Jeg har vrt p rorbu ferie her med familien min som liten. S jeg har svak...

Sjuende stopp p vei til Lofoten! Svolvr/ Foto

En kort tur i bilen i gr, og jammen tok vi en kort tur denne dagen ogs. Strlende sol, og en varme uten like! Ja vi trodde det skulle bli kaldt i nord, men der tok vi feil! Her var det godt over 30 grader og bl, bl himmel!  S vi kjrte strake veien mot Svolvr, stoppet midt i...

EVENTYRSKOGEN i Hammary! / Foto

Ny campingplass hver dag, og nye turmuligheter. Alltid like spennende se hva hver plass har by p. Ikke alltid like fine turmuligheter, men her p Hammary var jeg veldig heldig.  Det var et par ved siden av oss som ogs hadde med hunder, og hun kom tilbake fra en tur og fortalte m...

Sjette stopp p vei til Lofoten! Ldingen./ Foto

Det ble en ferjetur fra Bognes, Hammery til Ldingen. Bilturen til ferja tok ca 20 min, og vi kom nesten direkte p ferja. Gikk egentlig litt for fort for meg. Men turen over tok bare en time, s vi koste oss med kaffe og svele. Hundene var i bobilen og slappet av.  Da vi kom over til Ldi...

Femte stopp p vei til Lofoten! Hammary!/ Foto

Ja n nrmer vi oss! Vi passerte polarsirkelen over Salt fjellet i dag! For en natur!! Opp p snaufjellet, og berg og dalbane, opp og ned, sving etter sving! MEN n er vi ihvertfall NORD!  Vi tok som sagt ikke ferjen fra Bod til Moskenes. Vi kjrte rundt, men jeg forstr jo de som ikke ns...

Fjerde stopp p vei til Lofoten! / Foto

Da er vi kommet oss til nordland. Vi campet rett og slett p Mo i Rana camping. Vi kjrte fra Namskogane og stoppet et par ganger p veien. Jayli har vi mttet flytte buret for. Hun slo seg ikke til ro oppe p "hemsen" Tror fortsatt hun blir bilsyk, og det er srlig nr det er mye svinger og opp ...

Tredje stopp p vei mot Lofoten! / Foto

I gr 18 juli stoppet vi p Namskogana, p Brekkvasselv camping. Det l rett ved E6, og var ikke noe srlig koselig campingplass. Men vi skulle bare campe en natt, og orket ikke kjre lengre, s da ble det her. En elv, med mange som fisket l rett ved, og det gikk en liten sti der som man kunne g...

Andre stopp p vei mot Lofoten/ Foto

Fra Alvdal i gr, til Levanger i dag..Med et stopp innom Rros! Jeg mtte bare se Rros by, og DET var virkelig en flott by for meg! Se innlegget om det her om du ikke har vrt innom tittet.  Ble ganske s lang kjretur, men vi startet tidlig da hundene, eller Cessy ikke ville ligge ...

Bildedryss fra en herlig by! Rros!

Vi er p vei mot Lofoten, og kjrte fra Alvdal til Rros. Jeg har ikke vrt der fr, s jeg ville se stedet, og DET var et sted i mitt hjerte!! S mange herlige gamle hus! og sm smug med flotte ting innover.  Herlige sm gater, og sm koselige butikker! Vi var der kl 10 p en sndag, s li...

Frste stopp p vei mot Lofoten! / Foto

Da er vi p vei, ja vi er p bobiltur til Lofoten! Jeg vil se mye av det Norge har by p! Jeg har vrt der fr, men da var jeg ung, s jeg husker ikke s mye. N har vi feriert i Sverge og Danmark, s i r gr turen nordover!  Vi har, eller mannen har 4 uker ferie, s vi har sett for...
Toini

51, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi gr mye turer, og jeg elsker fotografere, s det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. S her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! S flg meg gjerne, s fr du litt naturbilder hver dag! Jeg flger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!