Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016 Del 4

Her kommer det enda mer bilder fra Lofoten turen vår sommeren 2016. Det er tre andre deler, så titt gjerne på de også om du ikke har fått de meg deg. Det er også et hoved innlegg pr dag som jeg skrev mens jeg var på tur. Dette er liksom de bildene som ikke ble første valg.  Dette innlegget ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016! Del 3

Dette er en samling bilder i kollasj fra 23 juli til 29 juli. Vi er kommet hjem fra denne flotte turen til Lofoten, og sett over bilder. Da finner man jo alltids noen man gjerne vil vise, som ikke ble med i hoved innlegget. Så derfor har jeg laget et lite tillegg med bilder som ikke er vist ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen sommeren 2016! Del 2

Et gjensyn med sommerbilder! Disse har blitt liggende i utkast, og jeg har helt glemt det. Så i påvente av sol og sommer, kan man jo se tilbake på den fantastiske turen vi tok i bobil til Lofoten i fjor sommer...  Svolvær! DET var stedet vi kommer til å huske som det beste stedet på denne t...

Sånn kan bobil livet være! Bilder fra helgen i Strømstad!

Det skal sies at vi var utrolig heldig med været denne helgen! Vi tok oss en langhelg til utlandet, og vi fikk fin plass på toppen av campingen ved Strømstad camping. Flott utsikt utover plassen, og nydelige sol forhold. Vi fikk også nydelig solnedgang hver kveld! Flere bilder kommer av den....

En rusletur til Strømstad i strålende sol!

Vi er på bobil tur til Stømstad camping og det ligger ikke så langt unna sentrum. Så i går tenkte vi å ta oss en tur ned til byen. Det var ikke langt, ca 2 km, men veldig varmt...Solen skinte fra en knall blå himmel!  Vi gikk litt rundt nede ved havna, men det var så mye folk, så vi kjøpte ...

Bilder du ikke har sett fra Lofoten turen! Del 1 / Foto

Dette er en samling bilder fra dag 1 til og med dag 6 av turen vår til Lofoten.  Altså 16 juli til 21 juli 2016. Dette er bilder som ikke ble valgt til innleggene som ble lagt ut hver dag i sommer. Men noen kan nok være ganske like.  Vist du ikke har fulgt meg på denne turen,...

En tur ut i gråværet! / Foto

Vi var jo på camping i går. I Strømstad i Sverige. Vi kom torsdag, og fredag begynte dagen med regn, og det regnet nesten hele dagen! Det var noen små oppholdsperioder, men det var grått og trist.  Men er man på tur i bobil, ja da må man ut på tur. Ja vi går jo turer ellers også vi, i dårli...

En svipp tur til utlandet! / Foto

En ferie er ikke komplett før man har vært i utlandet! Så da pakket vi bobilen og kjørte en svipptur til Sverige! Det er Bjørn sin siste helg i sommerferie, så vi benyttet sjansen og dro i går, torsdag.  Det er egentlig bare fordi vi trenger å kjøpe snus. Ja vi snuser begge to. Tidligere rø...

Cessy sitt møte med myrull! / Foto

Det er ikke lett å være unghund, og være på camping! Det blir lite løping løs, og lite hodebry. Så noen ganger bobler det over hos en liten "valp" Ja jeg sier valp,for vi kaller henne det enda. Men hun er jo blitt et år!  Men hun vil nok alltid være valpen vår! Men uansett, det er mye energ...

Siste dag av ferieturen! Dag 23. Reisen hjem!

Tre uker på tur! Jeg tror aldri jeg har vært så lenge hjemmefra på lenge... Det har liksom alltid holdt med to uker. OG man har som regel tre ukers ferie, og da syns jeg alltid det er greit å ta en uke hjemme uten mål og mening.  Men i år hadde mannen 4 uker sammenhengende ferie, og jeg er ...

En regnfull dag! Dag 22 av sommerferien! / Foto

Ja i dag kan man si det har REGNET! Men jeg ser på nyhetene at vi ikke er alene om det.. Det skulle være marked her på camping plassen ved siden av vår, men det ble en demper på den festen. Det har "bøtta" ned i hele dag.  Først på ettermiddagen letnet det litt, men det har regnet...

Fjell kos! Dag 21 av sommerferien! / Foto

Vi koser oss til fjells! Regn, sol, tett skydekke, lett skydekke, torden, ja alt av vær har vi vært igjennom. Mørkt om kveldene, og ganske så kaldt! Fjelllufta er herlig! Men det kunne godt ha vært litt varmere. Men hadde det vært varmt, ja så hadde jeg nok klaget da også....  Multene ...

Fjell idyll og vakker natur! / Foto

Haglebu fjellstue, og kulturstien rundt på området er veldig flott! Den er laget slik at man kan sykle, eller trille barnevogn. Ja jeg tror faktisk man kan komme rundt hele stiene i rullestol!  Det blir mye turer rundt denne stiene, og litt opp i skogen rundt. Det er mange gamle bygninger, ...

Velkommen til måkefest på Furøy camping! / Foto

Vi har vært innom mange campingplasser, og vi har stort sett alltid ligget ved sjøen, eller en elv. Det som har gått igjen på de fleste stedene har vært fisking! Jeg blir så glad hver gang jeg ser barn med fiskestang og gleden de har ved å stå der å vente på at fisken biter.  Jeg sa det til...

Bobiltur til Lofoten sommeren 2016 / Sammendrag!

Dette blir et samle innlegg over stedene vi besøkte på turen mot Lofoten, og Kystveien tilbake. En uforglemmelig reise for meg som ELSKER å fotografere natur og se nye steder. Det har til tider vært overveldene, og mange inntrykk å bearbeide. Men jeg vil si det har vært en av de beste feri...

Haglebu, Flenta camping. Dag 20 av sommerferien! /Foto

Vi er jo fortsatt på sommerferie, selv om det minner mer om høstferie. Men nå er vi jo på fjellet, og da blir det slik. Bilen er full av skittentøy, og det begynner å minke med rent tøy i baggen. Men shortser har jeg mer en nok av! Blitt lite bruk av sommertøy på denne turen til nord.  Men ...

Haglebu, Flenta Camping! Dag 19 av Lofotenturen! / Foto

Da er vi ferdig med bobilturen! Nå avslutter vi ferien her på Haglebu, og i den gamle vogna vår som står fast her. Fra en gammel bobil, til en gammel campingvogn med spikertelt!  Vi må jo avklimatiseres, så her har vil litt større plass, og tv! Men fortsatt primitivt og enkelt! Nå kan Bjørn...

Liodden i Nesbyen! Dag 18 av Lofotenturen! / Foto

Det nærmer seg slutten, og vi ser mange skilt med OSLO, og vi nærmer oss faretruende. Vi dro i fra Leira og til Søndre Land for å besøke en bekjent av Bjørn. Der fikk vi kaffe og kake, og han hadde akkurat sittet ute og fått besøk av en stoooor veps. En monster veps! Men han har sendt inn bilde...

Bilde dryss fra VALDRESFLYA!

Ja vi kjørte over "fløya" når vi dro fra Dovrefjelle til Fagernes. Det var en regnfull dag, og mannen min sa det var synd, for da kanskje jeg ikke fikk se all naturen og fjellene. MEN når vi kjørte oppover, så regnet det, men på toppen, ja der kom solen igjennom! og det var klarvær! Så jeg fikk s...

Leira i Valdres! Dag 17 av Lofotenturen! / Foto

Turen går videre, og vi kjørte over Valdresflya fra Dovrefjell. Jeg har aldri kjørt den veien, og mannen min mente jeg ville like det, og JA, jeg ELSKET det! Det var som om det åpnet seg nye postkort rundt hver sving! og fjellene lyste mot oss! Se eget innlegg fra turen over Valdresflya...

Dovrefjell! Dag 16 av Lofotenturen!/ Foto

Da har vi vært i Lofoten, og kjørt Kystveien hjemover. Så nå begynner vi virkelig på turen hjem. Men vi skal fortsatt bruke litt tid på den. Så vi stoppet på en campingplass midt på Dovrefjell. Det heter Hageseter og GPS sendte oss på en kjerrevei ut til en hytte. Så vi fortsatte bare hovedv...

Femtende stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer, Malvik, Trondheim. Storsand gårds camping! / Foto

Fra Namsos til Trondheim! Merker at man kommer mer innenlands, og fjellene er ikke så mektige som de har vært! Men vakkert er det her også. Vi kjører i ca 3 timer, og kommer frem til denne flotte camping plassen her, rett ved fjorden, og bobilene står i skråning slik at alle får flott utsikt utov...

Himmelen i brann! / Foto

Ja det var som om himmelen var i brann.. Helt nydelige farger! og den rosa fargen som lyste ned i vannet og opp å vognene, var helt fantastisk! Jeg har aldri sett en såååå fargerik og herlig himmel før!  Det var torden i lufta, og det buldret langt borte, men vi så og hørte aldri at det kom...

Fjortende stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer, Namsos, Plus camp Namsos/ Foto

Vi reiste fra Torghatten uten å ha gått opp for å se selve hullet! Vi orket ikke, og vi har funnet ut at det lønner seg å være tidlig ute på campingplassene, så vi måtte komme oss av gårde. Det var meldt flott vær, så vi ville komme tidlig frem på neste sted for å kunne nyte fin været!  Så ...

Idyllisk camping i solnedgang! / Foto

Trenger vel ikke si noe her! Bildene taler for seg! Det har vært noen dager med nydelige himler! Jeg MÅ bare ut å fotografere! Er så sjeldent jeg får med meg dette. For jeg er alltid tidlig i seng hjemme. Vi bor slik til at det er sjeldent jeg ser en så flott solnedgang også! Så for meg er dette...

Et flyvende innlegg! / Foto

Et lite stykke Norge må jo også ha med et Widerøe propell fly! Det er mange i Norges land som benytter seg av disse småflyene. Vi campet på Plus Camp Namsos, og lå da rett ved flystripa til Namsos lufthavn.  Ingen skal noen gang få meg opp i et slikt fly! Ikke helikopter heller. DA må ...

Trettende stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer: Torghatten, Brønnøysund. Torghatten camping / Foto

Nå har vi virkelig begynt på veien hjemover føler jeg. Det er egentlig ikke greit, for jeg har kost meg og koser meg veldig med å se på all den vakre naturen vi har! Bobilen fungerer, og vi lever enkelt og primitivt!  Jeg liker det, for da er ikke alt likt som til vanlig. Vi har wc og dusj ...

Tolvte stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjær: Nesna, Havblikk camping/ Foto

Ja det går unna i svingen nå.. Jeg liker det ikke..men det er jo så mye vakkert å se også, så jeg må bare bite tennene sammen. Men vi har lagt bort planen om Trollstigen, for jeg blir så anspent med disse små og svingete veiene.  Men vi dro ihvertfall fra Svartisen og tok to ferjer (tror je...

Ellevte stopp, Kystveien fra Bodø til Steinkjer, Meløy, Svartisen! / Foto

Da gikk turen videre på Kystveien. Gjennom bakker og berg, et nydelig landskap! Jeg tok masse bilder av disse mektige fjellene, og jeg er så fascinert av dette turkise vannet! Havet er ikke bare blått! Det er også grønt, og turkis!  Det var endel ekle tunneler, jeg har faktisk blitt litt en...

Idyll med himmelen i brann! /Foto

Ja nå ligger vi på Havblikk camping i Nesna. En herlig plass og vi fikk en helt fantastisk himmel i går kveld. Klokken var ca 23, og himmelen stod i brann! Lyst var det også, og jeg gikk amok med kameraet!  Så her er noen bilder av den nydelige himmelen vi fikk i går!  ...

Tiende stopp. Nå Kystveien fra Bodø til Steinkjer! Saltstraumen./ Foto

Ja da er Lofoten unnagjort, og for et sted!! Det var akkurat som jeg hadde trodde det skulle være, og ja, kanskje enda bedre.. Vi er ikke noen kulturmennesker, så vi har sett mye av naturen,bebyggelsen og steder. (Ikke museer ol). Det er det vi har kost oss med. Vi har også prøvd ut man...

Å i Lofoten! / Foto

Ja ENDELIG kom vi frem til Å i Lofoten! Det var et av delmålene for denne turen rundt i Norge. Jeg har vært her før, men fant ut at det er ca 40 år siden. Så da kan dere tenke dere at det var forandret!  Den gang jeg ferierte her med familien, så leide vi en rorbu. Rett ved sjøen, som de fl...

Niende og siste stopp på vei til Lofoten! Å og Moskenes/ Foto

Ja, da var vi vi første mål for turen vår! Å ytterst i Lofoten! Et praktfullt sted, og et sted hvor jeg har svake minner fra. Vi dro i fra tåke og vind, og kjørte gjennom "tåkedotter" og kom ut til Å.. Der var solen på vei, og vi gikk en tur ned til "sentrum" som var blitt veldig turist industri!...

Et lite stykke NORGE! / Foto

Dagen i dag har gått så fort. Vi har sittet på ferje i 4 timer, og er nå i Bodø! Innlegg fra siste stopp i Lofoten kommer i morgen, da jeg henger litt etter med bilderedigering. Blir mye bilder av det flotte landet vårt!  Så her er en liten stemningsrapport fra dagen i dag! Kan du gjette hv...

Åttende stopp på vei til Lofoten, Ramberg / Foto

Vi reiste med tungt hjerte fra den herlige plassen ytterst på moloen i Svolvær. Dagen startet med sol og varme. Men vi måtte videre, og målet har hele tiden vært å få se igjen det lille stedet ytterst i Lofoten, Å.  Jeg har vært på rorbu ferie her med familien min som liten. Så jeg har svak...

Sjuende stopp på vei til Lofoten! Svolvær/ Foto

En kort tur i bilen i går, og jammen tok vi en kort tur denne dagen også. Strålende sol, og en varme uten like! Ja vi trodde det skulle bli kaldt i nord, men der tok vi feil! Her var det godt over 30 grader og blå, blå himmel!  Så vi kjørte strake veien mot Svolvær, stoppet midt i...

EVENTYRSKOGEN i Hammarøy! / Foto

Ny campingplass hver dag, og nye turmuligheter. Alltid like spennende å se hva hver plass har å by på. Ikke alltid like fine turmuligheter, men her på Hammarøy var jeg veldig heldig.  Det var et par ved siden av oss som også hadde med hunder, og hun kom tilbake fra en tur og fortalte m...

Sjette stopp på vei til Lofoten! Lødingen./ Foto

Det ble en ferjetur fra Bognes, Hammerøy til Lødingen. Bilturen til ferja tok ca 20 min, og vi kom nesten direkte på ferja. Gikk egentlig litt for fort for meg. Men turen over tok bare en time, så vi koste oss med kaffe og svele. Hundene var i bobilen og slappet av.  Da vi kom over til Lødi...

Femte stopp på vei til Lofoten! Hammarøy!/ Foto

Ja nå nærmer vi oss! Vi passerte polarsirkelen over Salt fjellet i dag! For en natur!! Opp på snaufjellet, og berg og dalbane, opp og ned, sving etter sving! MEN nå er vi ihvertfall NORD!  Vi tok som sagt ikke ferjen fra Bodø til Moskenes. Vi kjørte rundt, men jeg forstår jo de som ikke øns...

Fjerde stopp på vei til Lofoten! / Foto

Da er vi kommet oss til nordland. Vi campet rett og slett på Mo i Rana camping. Vi kjørte fra Namskogane og stoppet et par ganger på veien. Jayli har vi måttet flytte buret for. Hun slo seg ikke til ro oppe på "hemsen" Tror fortsatt hun blir bilsyk, og det er særlig når det er mye svinger og opp ...

Tredje stopp på vei mot Lofoten! / Foto

I går 18 juli stoppet vi på Namskogana, på Brekkvasselv camping. Det lå rett ved E6, og var ikke noe særlig koselig campingplass. Men vi skulle bare campe en natt, og orket ikke kjøre lengre, så da ble det her. En elv, med mange som fisket lå rett ved, og det gikk en liten sti der som man kunne g...

Andre stopp på vei mot Lofoten/ Foto

Fra Alvdal i går, til Levanger i dag..Med et stopp innom Røros! Jeg måtte bare se Røros by, og DET var virkelig en flott by for meg! Se innlegget om det her om du ikke har vært innom å tittet.  Ble ganske så lang kjøretur, men vi startet tidlig da hundene, eller Cessy ikke ville ligge ...

Bildedryss fra en herlig by! Røros!

Vi er på vei mot Lofoten, og kjørte fra Alvdal til Røros. Jeg har ikke vært der før, så jeg ville se stedet, og DET var et sted i mitt hjerte!! Så mange herlige gamle hus! og små smug med flotte ting innover.  Herlige små gater, og små koselige butikker! Vi var der kl 10 på en søndag, så li...

Første stopp på vei mot Lofoten! / Foto

Da er vi på vei, ja vi er på bobiltur til Lofoten! Jeg vil se mye av det Norge har å by på! Jeg har vært der før, men da var jeg ung, så jeg husker ikke så mye. Nå har vi feriert i Sverge og Danmark, så i år går turen nordover!  Vi har, eller mannen har 4 uker ferie, så vi har sett for...
Toini

50, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi går mye turer, og jeg elsker å fotografere, så det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. Så her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! Så følg meg gjerne, så får du litt naturbilder hver dag! Jeg følger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!