Vi prøvde en ny tur sti her på Hurumlandet! / Naturbilder

Vi prøvde en ny rute i dag, Bjørn var med på tur, og foreslo en tur som er nærmere Sætre en Tofte. Så vi måtte kjøre ca 20 minutter for å komme til utfartsveien. Vi parkerte ved Mørkvann og gikk innover til Bjørvann.

Jeg tok bildet av dette skiltet som er på et av bildene, og tenkte det sikkert var noen merker underveis. Men som ellers i Hurum, så er merkingen av ruter veldig dårlig! Det jeg glemte, var å lese dette skiltet godt, for her står det jo at; OBS Rovdyr feller i området!

Gudskjelov så er mine i bånd når vi går tur i helgene, og Jayli har fått full båndtvang etter turen hun tok på egenhånd i går. Ja da stakk hun av etter et dyr, og ble borte i bortimot en halv time. Fant henne ulende på andre siden av skogen... :-( Så når tørr jeg ikke mer, hun er liksom ikke så stor og robust som store hunder.. Så jeg er redd hun blir spiddet av busker og trær!

Hun er jo vanligvis veldig veloppdragen og hører på meg, men når det gjelder jakt! ja da blokkerer hun helt..

Turen i dag var fin den, men det var kjerre vei store deler av turen, og der var det stedvis livsfarlig glatt!! Ja noen steder måtte vi ut i grøfta, og selv der var det is! Vi tok en brodde hver på et ben, og klarte å komme oss forbi de verste stedene uten knall og fall.

Kom til en demning, hvor vi kunne gå over, og etter det så klatret vi i et hogsfelt over til veien som gikk samme vei tilbak...Men koselig å bruke skogen da! Kravle seg frem, mellom busker og kratt! Litt nærkontakt med naturen må vi jo ha!

Turen var ca 5 km, og vi gikk ikke videre siden det var så glatt. Men fant ut at vi skulle utforske dette stedet mer når det er bart, og ikke fult så glatt. Det ble en del bilder i dag også, så her er en bildeserier fra turen!

#hund #hunder #hundeliv #hundetur #hundefoto #landskap #tur #friluftsliv #friluft #ute #natur #naturen #naturfoto #naturbilde #naturfotografi #fotografi #bilde #foto #fotografere #vann #is #skog #glatt #vinter #blogg #blogginnlegg #hundeblogg

Takk for at du titter innom bloggen min!

TUSEN TAKK!

HA EN RIKTIG GOD LØRDAGSKVELD!

Nina

21.01.2017 kl.18:48

Fine bilder :)

21.01.2017 kl.19:04

Nina: Tusen takk!

Margrethe

21.01.2017 kl.18:53

Så masse flotte bilder! Så muligens litt glatt ut?? Men - for et herlig sted :-)

21.01.2017 kl.19:03

Margrethe: Jaaaa...veldig glatt..både på vannet og på land...hihih. Tusen takk!

Victoria Larsen

21.01.2017 kl.18:55

Kjempe flotte bilder! :D

21.01.2017 kl.19:03

Victoria Larsen: Takk for det!

Vera Lynn

21.01.2017 kl.19:36

Så ut til at dette har vært en fin tur, men det ser veldig glatt ut alle steder eller er det bare sola som får det til å se sånn ut? Det er nok best at for den er i bånn sånn at den ikke kommer til skade 🐕

21.01.2017 kl.19:45

Vera Lynn: Det var veldig glatt! men noen steder var det litt frost oppå isen...så man hadde litt feste..men enkelte steder var det livsfarlig..glatt oppå grusen også..så man trodde det var bart, men neida..såpeglatt..så var egentlig greit når vi måtte klatre i skogen..

Rriittaa

21.01.2017 kl.20:01

Så fine bilder av en flott gjeng på tur☺☺ Ha en riktig god lørdagskveld du også, Toini ♥☻

21.01.2017 kl.20:17

Rriittaa: Tusen takk! Jeg nyter siste kveld som 40 åring!

Rriittaa

21.01.2017 kl.20:22

Håper kvelden din blir lang og fin før klokken slager 24.00 .. HiHi ☺☺Klem ☺☻

21.01.2017 kl.20:49

Rriittaa: Ja, det kjennes på kroppen..:-)

spisogspar

21.01.2017 kl.21:37

Mye is hos dere! Her er det nesten 10 pluss grader, ikke så mye vinterfølelse nå lenger..... Flotte bilder :) God lørdagskveld!

21.01.2017 kl.21:44

spisogspar: Takk..det var faktisk rundt pluss 2 grader..men er så lokalt..og i skogen kommer ikke solen til..så noen steder var det jo bart, noen steder snø..også is..og is...hihih..Så var bare et dumt valg i dag..kunne godt mer inne i skogen..ikke på vei..så hadde det nok ikke vært is..

21.01.2017 kl.22:16

herremin så herlig natur ,glatt ser jeg det er ,men å så vakkert,no har jeg virkelig lyst på litt sånn tur jeg også hi hi,men det har vi ikke her jeg bor

21.01.2017 kl.22:36

fruensvilje: Takk for det..ja det er rart hvor vi trekkes til det vi ikke har..jeg syns jo din bygd er sååå vakker!! og skulle gjerne gått tur i fjellene "dine" Er gjerne sånn..hihih

21.01.2017 kl.22:45

fjella mine er fine men sykt bratte ) så skal en gå tur hos meg,ja da er det klatretur hvor en får opp både puls og svette ) savner da en tur hvor en bare kan rusle gjennom en skog uten bratte bakker

21.01.2017 kl.22:50

fruensvilje: Ser den..for vi har også mye bakker rundt oss..så om jeg går hjemmefra..så må jeg alltid opp noen bakker..men kan bare kjøre 5min..så har jeg flotte bortover turer..Tar liksom bort motivasjonen når man blir så sliten før man begynner.. :-)

21.01.2017 kl.22:56

det er iallefall et større tiltak nå på vinteren,men vi får se på mandag,da er det strikkekafe og får jeg godt vær går jeg muligens over åsen )) det tar noe lengre tid enn å gå veien men da får jeg en liten fjelltur ))

21.01.2017 kl.23:26

fruensvilje: Ja det er vel bart igjen nå..må jo være deilig å gå over fjellet da..:-)

Søtmonsen :))

22.01.2017 kl.00:26

Så ut som en flott tur ^^ Fint vær også :)

22.01.2017 kl.07:57

Søtmonsen ): Tusen takk! ja nydelige vær!

Den Rutete Skjorta

23.01.2017 kl.20:48

Det er så koselig å få være med deg/dere på tur, det ser ut som dere har det skikkelig koselig :) Nydelige bilder, fra det som ser ut som var en flott dag :)

23.01.2017 kl.20:56

Den Rutete Skjorta: Tusen takk! ja det er bra du er med oss på tur! :)

50, Hurum

Jeg har tre herlige dvergpinschere, Jayli, Zevs og Cessy! Vi går mye turer, og jeg elsker å fotografere, så det blir masse bilder av hundene og naturen rundt oss. Så her vil du finne vakre naturmotiver, utsiktsbilder, og hundebilder! Så følg meg gjerne, så får du litt naturbilder hver dag! Jeg følger deg gjerne tilbake.! Velkommen til min blogg!